کد خبر: 12349
A

روایت رفیقدوست از سفرش به لبنان در جریان جنگ تحمیلی

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه گزینه نظامی یک حرف مفت و بی اساس است، گفت: ما توان بسیج کردن ۵ برابر نیروی زمینی آمریکا را داریم و از نظر قدرت حمل سلاح از آمریکا جلوتر هستیم.

روایت رفیقدوست از سفرش به لبنان در جریان جنگ تحمیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محسن رفیقدوست امشب در نشست خبری جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران، حکومت ولایت فقیه است، گفت: دو حرکت را در سالهای اول انقلاب از امام دیدم؛ یکی در سال ۶۰ و دیگری در سال ۶۲.

وی گفت: وقتی خرمشهر آزاد شد، بلافاصله رژیم صهیونیستی لبنان را اشغال کرد؛ اولین نفری که مامور شد بررسی کند که چه کمک هایی می توان به لبنان کرد بنده بودم که اوضاع را بررسی کرده و برگشتم. سفر بعدی را به همراه آقای محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی رفتیم.

وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی، افزود: بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری راه اسلامی کردن کشورهای اسلامی را محکم تر رفتند.

وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه در حقیقت جنگ بین ایران و آمریکا بود؛ چرا که به کمک آمریکایی ها این جنگ علیه لبنان صورت گرفت و حزب الله با عبرت گرفتن از مقاومت ایران، در این نبرد به پیروزی رسید.

رفیقدوست با اشاره به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: اگر چه در این مراسم ترامپ چیزی درباره ایران نگفت اما این ادعا مطرح شد که در ۱۱ سال گذشته ۶ هزار میلیارد دلار در منطقه خاورمیانه خرج شده که به نفع ایران بوده است.

وی گفت: باید این را دانست که اگر یک انسان از همه چیز گسسته و به خدا پیوسته در ایران حاکم نبود آیا این گونه نفوذی که جمهوری اسلامی ایران دارد میسر می شد!؟

رفیقدوست ادامه داد: یک افغانی در سوریه شهید می شود و قبل از شهادت می گوید اگر به ایران رفتید فقط به آقا سلام برسانید و بگویید من افغانی بودم اما در راه حریم حضرت زینب(س) شهید می شوم. ما را از خود جدا نکنید.

وزیر اسبق سپاه گفت: اگر امروز گزینه نظامی یک حرف مفت و بی اساس است و هیچ استراتژی نظامی حمله به ایران را تایید نمی کند باید گفت ما توان بسیج کردن ۵ برابر نیروی زمینی آمریکا را داریم.

رفیقدوست تصریح کرد: ما از نظر امکانات نظامی امروز پیچیده ترین سلاح ها را در اختیار داریم که از بسیاری از قدرت های بزرگ دنیا جلوتر حرکت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز از نظر مسائل پهپاد، زمان پرواز و قدرت حمل سلاح  از آمریکای ها جلوتر هستیم.


منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر