کد خبر: 123567
A

تصویب افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال موافقت کردند.

 تصویب افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، که به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، بررسی افزایش جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی و تدوین سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰ درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت ۴ سال مورد موافقت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد، اما بصورت بومی گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.

این افزایش بطور خاص برای عموم داوطلبین به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیه‌ها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹۰۰۰ نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را ظرف مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند.

این سند مشتمل بر بخش‌هایی، چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی شدن شورا تدوین شده است.

همچنین در ابتدای این جلسه ۹ دی به عنوان روز تجدید عهد مردم با انقلاب مورد پاسداشت قرار گرفت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر