کد خبر: 123631
A

سازمان غذا و دارو : ارز ترجیحی دارو در بودجه ۱۴۰۱ حذف می شود/FILM

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با صدا و سیما ادعای معاون اول رئیس جمهور درباره عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرددو گفت: دولت برای سال آینده ارز ترجیحی را حذف کرده و اعتبار آنها را قرار است به سازمان‌های بیمه گر یا به مردم منتقل کنند که پیشنهاد ما این است این اعتبار در قالب کارت سلامت به مردم داده نشود بلکه به سازمان‌های بیمه گر داده شود، چون ممکن است برای برخی افراد سلامت در اولویت نباشد. دیده بان ایران؛ روز چهارم دی ماه خبر حذف ارز دارو را منتشر کرد که این اخبار ابتدا با انکار برخی مسئولان و سپس با تکذیب معاون اول رئیس جمهور روبرو شد. اما سازمان برنامه و بودجه روز گذشته با تایید خبر دیده بان ایران درباره حذف ارز ترجیحی دارو ادعاهای مطرح شده توسط محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که در رسانه های رسمی و دولتی انتشار یافت را تکذیب کرد.

سازمان غذا و دارو : ارز ترجیحی دارو در بودجه ۱۴۰۱ حذف می شود/FILM

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حیدر محمدی مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در گفت و گو با صدا  و سیما ادعای معاون اول رئیس جمهور درباره عدم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را رد کرد و گفت: دولت برای سال آینده ارز ترجیحی را حذف کرده و اعتبار آنها را قرار است به سازمان‌های بیمه گر یا به مردم منتقل کنند که پیشنهاد ما این است این اعتبار در قالب کارت سلامت به مردم داده نشود بلکه به سازمان‌های بیمه گر داده شود، چون ممکن است برای برخی افراد سلامت در اولویت نباشد

 

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: احتمال اینکه اگر در قالب کارت سلامت قرار بگیرد مردم استفاده نکنند و در جایی غیر از داروی مورد نیاز مصرف شود، هست و ممکن است دارو را در اولویت آخر بگذارند.

محمدی افزود: اگر این اعتبار که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دادند به بیمه‌های سلامت تخصیص یابد دارو به قیمت واقعی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و دیگر قاچاق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر دارو با قیمت واقعی عرضه شود سوداگران دیگر انگیزه‌ای برای دلالی و قاچاق نخواهند داشت، بنابراین هر کس بیمه است با قیمت واقعی دارو را دریافت کند دیگر امکان قاچاق برای سوداگر ایجاد نمی‌شود.

دیده بان ایران؛ روز چهارم دی ماه خبر حذف ارز دارو را منتشر کرد که این اخبار ابتدا با انکار برخی مسئولان و سپس با تکذیب معاون اول رئیس جمهور روبرو شد. اما سازمان برنامه و بودجه روز گذشته با تایید خبر دیده بان ایران درباره حذف ارز ترجیحی دارو ادعاهای مطرح شده توسط محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور که در رسانه های رسمی و دولتی از جمله کیهان و ایرنا انتشار یافت را تکذیب کرد. 

به نظر می آید یکی از اهداف برخی مقامات دولتی از جمله معاون رئیس جمهور و شبهه رسانه ها «فریب افکار عمومی» درباره حذف ارز ترجیحی دارو است. 

بیشتر بخوانید: سازمان برنامه و بودجه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تایید کرد

بیشتر بخوانید: همایون نجف‌آبادی: واردات دارو از سال ۱۴۰۱ با ارز ۴۲۰۰ تومانی متوقف می شود / قیمت دارو در سال آینده با افزایش قابل توجهی همراه خواهد بود

بیشتر بخوانید: واکنش معاون اول رئیس جمهور به گفت وگوی عضو کمیسیون بهداشت مجلس با دیده بان ایران/ مخبر: حذف ارز ترجیحی دارو صحت ندارد

بیشتر بخوانید: میر تاج الدینی: یکی از پیشنهادات بودجه سال آینده واردات دارو با ارز آزاد است

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر