کد خبر: 123637
A

گرانی‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی شروع شد/ قیمت گوشت گوسفند "از ۱۷۰ هزار تومان گذشت "

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفند با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت گوشت گوسفندی،گفته است که دام‌ها با هدف صادرات در کرمانشاه و استان‌های جنوبی قرنطینه شده‌اند. به گفته وی دام قبل از خروج از ایران باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

گرانی‌های ناشی از حذف ارز ترجیحی شروع شد/ قیمت گوشت گوسفند "از ۱۷۰ هزار تومان گذشت "

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفند با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت گوشت گوسفندی، گفته است که دام‌ها با هدف صادرات در کرمانشاه و استان‌های جنوبی قرنطینه شده‌اند. به گفته وی دام قبل از خروج از ایران باید ۱۴ روز در قرنطینه باشد.

ملکی جمع‌آوری دام از میادین را عامل تنش در بازار داخلی دانسته و گفته است که در حال حاضر دامدار دام خود را به فروشنده داخلی نمی‌دهد.

او افزوده است که فروشنده داخلی دام زنده را کیلویی ۶۲ هزار تومان می‌خرد اما قیمت دام صادراتی کیلویی ۹۰ هزار تومان است و صادرکننده دام می‌تواند دام را کیلویی ۳ دلار به خریدار عرب بفروشد.

در مورد قیمت گوشت، او گفته است که قیمت دام زنده کیلویی ۶۲ هزار تومان اعلام شده و بهای حداقل گوشت آن به ۱۲۴ هزار تومان می‌رسد.

به گفته ملکی ظرف ۵ روز گذشته گوشت گوسفندی کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است و "امروز قیمت ران گوسفند از ۱۷۰ هزار تومان هم گذشت."

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر