کد خبر: 123654
A

صدرالدین الهی، از بنیان گذاران روزنامه‌نگاری نوین درگذشت

صدرالدین الهی، از روزنامه‌نگاران پیشکسوت که نقش موثری در تاریخ مطبوعات در دوره جدید ایران داشت، روز گذشته در سن ٨٧ سالگی در آمریکا درگذشت. رضا قوی‌فکر، روزنامه‌نگار پیشکسوت چند سال پیش به نقل از صدرالدین الهی، نوشته بود:«ما حتی اگر بمیریم هم سرمان را از قبر بیرون می‌آوریم که ببینیم آیا روی سنگ قبرمان مطالب را درست نوشته‌اند یا نه.»

صدرالدین الهی، از بنیان گذاران روزنامه‌نگاری نوین درگذشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صدرالدین الهی، از روزنامه‌نگاران پیشکسوت  که نقش موثری در تاریخ مطبوعات در دوره جدید ایران داشت، روز گذشته در سن ٨٧ سالگی در آمریکا درگذشت. رضا قوی‌فکر، سخنگوی هیات موسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات چند سال پیش به نقل از همکار سابق خود صدرالدین الهی، نوشته بود:«ما حتی اگر بمیریم هم سرمان را از قبر بیرون می‌آوریم که ببینیم آیا روی سنگ قبرمان مطالب را درست نوشته‌اند یا نه.»

صدرالدّین الهی، در سال ۱۳۱۳ شمسی، در تهران به‌دنیا آمد. از سال آخر دبیرستان روزنامه‌نگار شد و کار خود را در روزنامهٔ کیهان آغاز کرد. او تحصیلات خود را در فرانسه به پایان برد و دیپلم‌های تخصصی دریافت کرد. در سال ۱۳۵۷ برای مطالعات دانشگاهی به «دانشگاه ایالتی سن‌خوزه» و «دانشگاه برکلی» به آمریکا رفت و دیگر به ایران برنگشت.

صدرالدّین الهی نقش برجسته‌ای در انتشار نشریه کیهان ورزشی داشت. وی در کنار مصطفی مصباح‌زاده، داریوش همایون و هوشنگ وزیری از کسانی‌ست که در پیدایش ژورنالیسم مدرن در ایران نقش به‌سزائی داشته‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر