کد خبر: 123743
A

مبلغ وام ازدواج دوبرابر شد

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات اخیر این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال آینده، گفت: بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شد که بر اساس آن مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شد.

 مبلغ وام ازدواج دوبرابر شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات اخیر این کمیسیون درباره لایحه بودجه سال آینده، گفت: بند الحاقی درباره وام ازدواج جوانان در لایحه بودجه ۱۴۰۱  گنجانده شد که بر اساس آن مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان برای زوج و ۱۵۰ میلیون تومان برای زوجه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: طبق پیشنهاد کمیسیون مبلغ صد میلیون تومان اضافه بر ۱۵۰ میلیون برای ازدواج پسران تا سن ۲۵ سالگی و دختران تا سن ۲۳ سالگی در نظر گرفته شد.

نماینده گرمی در مجلس با اعلام اینکه باز پرداخت وام ازدواج را از ۷ سال به ۱۰ سال افزایش دادیم، عنوان کرد:  ضامن کارمند را نیز حذف و سفته معتبر را جایگزین کردیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بند مربوط به افزایش سن بازنشستگی را کلا حذف و بند مربوط به میانگین پرداخت مستمری بازنشستگان از ۲ سال به سال ۳ را نیز حذف کردیم، اظهار داشت: افزایش حداقل حقوق به ۵ میلیون تومان و معافیت مالیاتی را به زیر حقوق ۶ میلیون اختصاص دادیم که‌در لایحه دولت ۵ میلیون تومان بود.

اسماعیلی اضافه کرد: افزایش دو برابری تسهیلات اشتغالزایی برای کمیته امداد و بهزیستی یکی دیگر از مصوبات کمیسیون بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر