کد خبر: 123916
A

فرمانده انتظامی خراسان رضوی، استاندار کرمانشاه شد/سردار امیری‌مقدم از ریاست ستاد سپاه تا فرماندهی انتظامی خراسان

فرمانده انتظامی خراسان رضوی و رئیس ستاد سپاه کرمانشاه در دوران دفاع مقدس هفدمین استاندار کرمانشاه شد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی، استاندار کرمانشاه شد/سردار امیری‌مقدم از ریاست ستاد سپاه تا فرماندهی انتظامی خراسان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استاندار منتخب کرمانشاه در جلسه صبح چهارشنبه هیات دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور از هیات وزیران رأی اعتماد گرفت.

هیات وزیران پس از بررسی سوابق و برنامه‌های پیشنهادی بهمن امیری مقدم، وی را به عنوان استاندار کرمانشاه تعیین کرد.

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» از نیروهای با سابقه و با تجربه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و بومی استان کرمانشاه است.

پیش از این «هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه بود که در دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ در این سمت منصوب شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این هفدهمین استانداری است که که در استان کرمانشاه منصوب می‌شود و براساس آمار و سوابق پیش از انقلاب نیز این استان ۳۴ استاندار داشته است.

کرمانشاه؛ هندوستان ایران

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت یک‌ونیم درصد از مساحت و ۲.۴ جمعیت کشور را در بر می‌گیرد که براساس آخرین تقسیمات کشوری دارای۱۴ شهرستان با نام‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، پاوه، جوانرود، سنقر و کلیایی، سرپل‌ذهاب، کنگاور، گیلان‌غرب، هرسین، صحنه، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی و روانسر است.

بر اساس داده‌های سرشماری سال ۱۳۹۵ میزان شهرنشینی در استان کرمانشاه ۷۲ درصد است.

این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشیع و اهل حق در این استان سکونت دارند.

استان کرمانشاه همچنین ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با ۲ بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق دارد و می توان گفت جزو استان های مهم کشور محسوب می شود.

این استان در محافل عمومی به‌عنوان «هندوستان ایران» شناخته می‌شود زیرا در یک زمان مشخص دارای آب‌ و هوای چهار فصل است و اقوام مذاهب مختلف، آداب و سنن و رسوم متعدد و متنوع، زبان‌ها و گویش‌های متفاوت و پوشش های هزار رنگ و سنت های جذابی دارد. کرمانشاه از پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.

این استان همچنین چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت ملی‌شده و ۲ اثر ثبت شده‌ جهانی (کتیبه بیستون و منطقه اورامانات) دارد که با توجه به داشتن راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت‌های ارتباطی شرایط مناسبی برای توسعه گردشگری دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر