کد خبر: 123921
A

افزایش ۳.۵ درصدی جمعیت سالمندی در کشور

مدیر دفتر سلامت جمعیت وخانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور گفت: رشد جمعیت کشور ۶۸صدم درصد است.

افزایش ۳.۵ درصدی جمعیت سالمندی در کشور

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیر دفتر سلامت جمعیت وخانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور گفت: رشد جمعیت کشور ۶۸صدم درصد است.

برکاتی امروز ۱۵دی در جلسه هم اندیشی و همفکری استانها در راستای فرزندآوری و اقناع تزریق واکسن که بصورت ویدیو کنفرانس در علوم پزشکی استان برگزار شد، افزود: رشد جمعیت در سال گذشته ۶۸صدم درصد اعلام شد که نشان از کاهش رشد جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه شرایط  رشد جمعیت در وضعیت خاصی است، تصریح کرد: اولویت اول کشور بعد کرونا مسئله رشد جمعیت است.

برکاتی با تاکید به اینکه ضریب جایگزینی جمعیت به ازای سن باروری ۲ و یک دهم درصد است، خاطر نشان کرد: شاخص باروری کل کشور ۱.۶۷ درصد است که طبق گفته جمعیت شناسان اگر این عدد به یک ونیم درصد برسد با چاله جمعیتی مواجه خواهیم شد.

مدیر دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت و درمان مدراس کشور یاد آور شد: در سال گذشته ۲درصد از جمعیت جوان کشور کاهش یافته و ۳ونیم درصد سالمندی افزایش یافته است. 

در ادامه موسوی دبیر قرار گاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: طبق امار بین ۳۰۰تا۳۵۰هزار نفر جمعیت هدف استان واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار در مجموع ۵میلیون و ۳۲۵هزار و ۶۰۶ دُز واکسن در استان تزریق شده و پایگاه های استان روزانه ظرفیت یکصد هزار دز واکسن را دارند.

موسوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از جمعیت هدف استان ۸۴درصد دز اول، ۷۷درصد دز دوم و ۹.۶درصد دز سوم از انواع واکسن کرونا را دریافت کرده اند. 

 در سطح استان  علاوه بر پایگاه های بهداشت ، ۴۲ پایگاه تجمیعی، ۲ خودرویی و ۶۷پایگاه صنایع و شهرک های صنعتی در حال انجام فرایند واکسیناسیون هستند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر