کد خبر: 123975
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ دی ۱۳۵۷

پایان طولانی ترین اعتصاب تاریخ مطبوعات جهان

بامداد روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۵۷ هیئت تحریریه سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان به اشغال نظامیان دولت جدید ازهاری درآمد‌ و تعدادی از روزنامه نگاران سرشناس مشغول به کار در این نشریات بازداشت شدند. متعاقب آن انتشار سه روزنامه مذکور از سوی مدیران این جراید در اعتراض به این عمل و رویداد نامتعارف متوقف شد. و اینجا بود که طولانی ترین اعتصاب در تاریخ مطبوعات جهان به مدت حدود دو ماه رقم خورد.

پایان طولانی ترین اعتصاب تاریخ مطبوعات جهان

به گزارش سرویس تاریخ دیده بان ایران؛ طولانی ترین اعتصاب تاریخ مطبوعات جهان یه وقوع پیوست؛ 

در  روزنامه های اطلاعات و کیهان در ۴۳ سال قبل امروز شنبه ۱۶ دی ۱۳۵۷ نوشته است؛ 

بامداد روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۵۷ هیئت تحریریه سه روزنامه اطلاعات، کیهان و آیندگان به اشغال نظامیان دولت جدید ازهاری درآمد‌ و تعدادی از روزنامه نگاران سرشناس مشغول به کار در این نشریات بازداشت شدند.

متعاقب آن انتشار سه روزنامه مذکور از سوی مدیران این جراید در اعتراض به این عمل و رویداد نامتعارف متوقف شد. و اینجا بود که طولانی ترین اعتصاب در تاریخ مطبوعات جهان به مدت حدود دو ماه رقم خورد.

با سقوط دولت نظامی ازهاری و روی کار آمدن شاهپور بختیار،  روز ۱۵ دی آخرین روز اعتصاب روزنامه ها بود و از روز شنبه ۱۶ دی ۵۷ هر سه روزنامه اعتصاب کننده دور جدید انتشار خود را آغاز کردند.

صفحه نخست اولین شماره های دو روزنامه اطلاعات و کیهان را پس از ۶۰ روز اعتصاب مشاهده می کنید

تیتر اول اطلاعات به خروج شاه از کشور برای استراحت در آینده نزدیک اختصاص دارد و کیهان هم پیام امام خمینی برای پایان اعتصاب مطبوعات را تیتر یک خود کرده است.

گزارش: مصطفی رحیمی مشکله

IMG_20220106_162834_622

IMG_20220106_162948_284

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر