کد خبر: 123984
A
عملکرد ضعیف وزارت ورزش سرخابی ها را وارد بحران کرد؛

جزییات حذف استقلال، پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؛ سپاهان جایگزین پرسپولیس شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از حذف تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ایران از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ خبر داد. دراین میان نباید از عملکرد ضعیف متولی اصلی دو باشگاه مشهور کشور غافل شد.

جزییات حذف استقلال، پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؛ سپاهان جایگزین پرسپولیس شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به صورت رسمی از حذف تیم‌های استقلال، پرسپولیس و گل‌گهر ایران از لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۲ خبر داد. دراین میان نباید از عملکرد ضعیف متولی اصلی دو باشگاه مشهور کشور غافل شد. 

جای استقلال و پرسپولیس هیچ باشگاه ایرانی دیگری به مسابقات لیگ قهرمانان آسیای ۲۰۲۲ اضافه نخواهد شد و تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان تنها نمایندگان کشورمان در این دوره خواهند بود.

سپاهان اصفهان که پیش از این باید در مرحله پلی‌آف کار خود را در این فصل آغاز می‌کرد می‌تواند به مرحله گروهی برسد و دیگر نیازی به حضور در پلی‌آف نیست. این تیم جایگزین پرسپولیس در دور گروهی می‌شود.

یکی از باشگاه‌هایی که امروز (جمعه) توسط AFC از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شده فقط به دلیل عدم صداقت در اعلام پرداخت طلب بازیکن خارجی‌اش محروم شده و مشکل دیگری نداشته است. اگر این اتفاق رخ نمی‌داد می‌توانستیم شاهد حضور این تیم در لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ باشیم.

سال گذشته هفت باشگاه ایرانی درخواست صدور مجوز حرفه‌ای دادند که برای ۲ تیم این حکم صادر شد. درخواست سه تیم رد می‌شود و ۲ تیم نیز پیگیری‌های لازم را برای ادامه پروسه دریافت مجوز حرفه‌ای را انجام نمی دهند. آنها از مرحله اول با موفقیت عبور می‌کنند اما خودشان برای گرفتن مجوز پیگیری‌های بعدی را انجام نمی‌دهند. شاید اگر این اتفاق رخ می‌داد آنها می‌توانستند نمایندگان ایران در این فصل باشند.

انتظار می‌رفت نماینده ایران در AFC با توجه به جایگاهی که دارد، بتواند رایزنی‌های بیشتر و بهتری برای حل مشکلات نمایندگان ایران انجام دهد اما شاهد عملکردی خنثی از صاحب این کرسی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بودیم.

با حذف سرخآبی‌های پایتخت و حضور سپاهان در دور گروهی، برنامه مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بدین شکل شد:

الغرافه قطر - الجیش سوریه

التعاون عربستان - نسف قرشی ازبکستان

بنی یاس امارات - الشرطه عراق

شارجه امارات - الزورا عراق

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر