کد خبر: 124001
A

تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا

رئیس انستیتو پاستور ایران و رئیس موسسه تحقیقات رازی به تشریح دستاوردهای این دو موسسه پرداختند

تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: تحقیقات نشان داد، با تزریق دُز سوم واکسن، ایمنی بدن در برابر ویروس به طور مضاعف افزایش می‌یابد.

دکتر مختاری در گفتگوی ۱۸:۳۰ با بیان این مطلب تاکید کرد: آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا به طور چشمگیری کاهش یافته است، اما این توفیق نباید باعث غرور یا بی احتیاطی شود، چون امکان هجوم امیکرون در هفته های آتی وجود دارد.

او افزود: خبر خوب در ماه‌های اخیر این بود که تحقیقات نشان داد، با تزریق دُز سوم واکسن، ایمنی بدن در برابر ویروس به طور مضاعف افزایش می‌یابد.

 درباره تفاوت‌های امیکرون و دلتا توضیح داد: این سویه با داشتن کشندگی کمتر، اما هنوز معلوم نیست چه عوارضی بر مبتلایان خواهد داشت؛ بنابراین شیوه نامه‌ها باید همچنان دقیق رعایت شوند.
دکتر علی اسحاقی، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی دیگر میهمان برنامه گفت: نخستین محموله واکسن کووپارس شامل ۵ میلیون دُز از اواخر آبان برای تحویل به وزارت بهداشت آماده شده است.

تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا


او افزود: برای تولید ۲۰ میلیون دُز واکسن در ۲ ماه آتی آمادگی داریم، اما برای سال بعد تکلیف ما مشخص نیست.

دکتر علی اسحاقی ادامه داد: تحقیقات انجام شده در فاز سوم آزمایش بالینی کووپارس نشان داد که این واکسن روی سویه دلتا اثربخشی خوبی دارد و تاثیر کووپارس بر امیکرون بیشتر از دلتا خواهد بود.

واکسن پاستوکووک، ۹۶.۵ درصد ایمنی دارد

رئیس انستیتو پاستور ایران در ادامه برنامه و در ارتباط تلفنی گفت: واکسن پاستوکووک روی ۲۴ هزار نفر در کشور مورد مطالعه قرار گرفت و گزارش نهایی کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن پاستوکووک نشان می‌دهد که در ۹۶.۵ درصد افراد دریافت کننده این واکسن، ایمنی مناسب برای پیشگیری از بستری و ابتلا به نوع شدید بیماری ایجاد می‌شود که نتیجه بسیار خوبی است.

دکتر بیگلری افزود: این واکسن تنها واکسن در دنیاست که همراه واکسن اصلی، دُز یادآور هم تولید کرده است.

او گفت: خوشبختانه این واکسن با استقبال زیاد مردم کشورمان روبه رو شده است. تا کنون ۱۵ میلیون دُز این واکسن تولید شده و ۸ میلیونِ آن، به وزارت بهداشت تحویل داده شده و ۷ میلیون باقیمانده هم در انتظار تحویل است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر