کد خبر: 124002
A

کیهان: فرزندان هاشمی رفسنجانی وقیح هستند

اظهارات محسن‌هاشمی مبنی بر اینکه بعضی‌ها تحریم را نعمت می‌دانند با واکنش روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری روبرو شد

 کیهان: فرزندان هاشمی رفسنجانی وقیح هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت؛ محسن ‌هاشمی که در مراسم پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم ‌هاشمی رفسنجانی سخن می‌گفت، ضمن تفکیک میان حامیان اعتدال و افراط در کشور و معرفی مرحوم‌ هاشمی به‌عنوان نماد اعتدال گفت: ایشان هم از شخصیت‌هایی است که مورد تهاجم افراط قرار گرفت. در هر صورت ایشان مورد تهاجم افراطی‌ها قرار گرفت و متأسفانه با شخصیت‌های زیادی در کشور ما چنین برخوردی شده است.

رئیس‌سابق شورای شهر تهران گفت: راهی جز اعتدال نداریم. افراط در اقتصاد باعث خصولتی شدن بخش زیادی از اقتصاد کشور ما شده و یا افراط در فرهنگ باعث شده مخاطبین ماهواره‌ها شده و یا حتی افراط در سیاست خارجی باعث شده بعضی‌ها تحریم را هم نعمت می‌دانند و وضع کشور را می‌بینید. طبیعی است که در مقابل افراط میانه‌روی است و اگر بخواهیم انقلاب را حفظ کنیم راهی جز بازگشت به اعتدال و میانه‌روی نداریم و هرچه این بازگشت دیرتر اتفاق بیفتد هزینه آن بیشتر خواهد شد.

وی همچنین گفت: مبارزه با افراط سخت است؛ انجام چنین مبارزه‌ای برنامه‌ریزی دقیق می‌خواهد که به نتیجه برسد.

محسن‌ هاشمی همچنین اظهار داشت: امیدواریم که راه تفکر هاشمی، عقلانیت، میانه‌روی و واقع‌گرایی، که مهمتر از زندگی عادی برای او بود ادامه پیدا کند.

اظهارات محسن‌هاشمی مبنی بر اینکه بعضی‌ها تحریم را نعمت می‌دانند، در حالی است که به گفته نیک‌آهنگ کوثر (همکار و یار غار مهدی ‌هاشمی در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت) «من و مهدی با هم در تماس بوده‌ایم. او زنگ زد، از من خواست راجع به بحث تحریم، کسانی را در آمریکا ببینم. می‌خواست بداند در واشنگتن چه کسانی را می‌شود به تحریم‌های سنگین‌تر تشویق کرد. او با آدم‌های مختلفی درباره تحریم صحبت کرده بود... 13 اکتبر 2010 از دوبی زنگ زد و خواست با مقام‌های وزارت خزانه‌داری ارتباط برقرار کنم. معتقد بود تحریم‌ها برای ضربه به حاکمیت و دولت [احمدی‌نژاد] بسیار موثر هستند». فایل‌های صوتی متعددی هم که در دسترس است همین پیگیری مهدی‌ هاشمی برای تشدید تحریم‌ها را تایید می‌کند.

از این گذشته، فائزه ‌هاشمی دیگر عضو مرکزیت کارگزاران و خانواده مرحوم‌ هاشمی چندی قبل در گفت‌وگو با انصاف نیوز و با ادبیاتی وقیحانه گفت: من یک جایی قبلا هم گفته بودم که برای ایران دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم»!

از سوی دیگر، جزو اتفاقات انکار ناپذیر، نقش‌آفرینی فتنه سبز در تشجیع آمریکا به تحریم‌های ظالمانه و خباثت‌آلود است چنانکه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در کتاب خاطرات خود تصریح کرد «اگر جنبش سبز(آشوب 88) در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریم‌های سخت نمی‌گرفت... تحریم‌های دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریم‌های سخت را من اعمال کردم». همچنین رابرت گیتس رئیس‌سازمان سیا 10 روز پس از آشوب فتنه‌گران در روز قدس به شبکه CNN گفت «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، تحریم اثرگذارتر از گذشته است. ما در حال حاضر شکاف‌هایی را در ایران شاهدیم که در 30 سال گذشته بی‌سابقه است».

روزنامه لس‌آنجلس تایمز هم 10 مهر 88 نوشت: «برخلاف غرور ملی ایرانی‌ها، اپوزیسیون و جنبش سبز از فشار غرب راضی است. یکی از مخالفان می‌گوید افشای وجود یک نیروگاه هسته‌ای جدید، بر فشارها خواهد افزود و همین موجبات رضایت جنبش سبز را فراهم می‌کند. اما اغلب ایرانی‌ها مخالف سازش بر سر برنامه هسته‌ای هستند؛ این یک حس ملی است که حتی قبل از انقلاب هم وجود داشته است.»

این روزنامه 28مهر 88 هم از زبان جان‌ هانا مقام آمریکایی نوشت: مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که درمیان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم باید بصورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر