کد خبر: 12410
A

بهرام پارسایی: هواپیما سقوط می کرد چه می‌گفتند؟!

نماینده مردم شیراز در واکنش به مخالفان خرید ایرباس گفت: هر چه به انتخابات نزدیک می شویم این دست مخالفت ها بیشتر می شود.

بهرام پارسایی: هواپیما سقوط می کرد چه می‌گفتند؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران یکی از دستاوردهای دولت یازدهم نوسازی ناوگان هوایی بود. موضوعی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تحریم ها منتفی شد. هر چند توافق برجام و رفع تحریم ها این امکان را بعد از سال ها برای ایران فراهم آورد اما مخالفان دولت این دستاورد را در سیبل انتقادات خود قرار داده اند که خرید هواپیما نباید در اولویت قرار می گرفت.

در این راستا بهرام پارسایی با بیان اینکه معترضین به خرید ایرباس شاید تاکنون سوار هواپیماهای ایران نشده اند تا بینند چه وضعیتی دارد، گفت: ساعت ها مردم به دلیل تاخیر در پروازها معطل می شوند و این معطلی به دلیل فرسوده بودن هواپیماها است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با تاکید بر اینکه در نوسازی ناوگان هوایی کشور و لزوم آن هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: در شرایطی که تمامی کشورهای دنیا در عرصه پروازهای هوایی هر روز از آخرین تکنولوژی ها استفاده می کنند، در کشور ما حدود 40 سال می شود که هیچ هواپیماهایی نو نشده است.

پارسایی بیان کرد: این موضوع چند مزیت دارد اول اینکه شأن مردم نگه داشته می شود. برای مثال سال گذشته اعلام شد ورود هواپیماهای آسمان به امارات ممنوع است چون تکنولوژی آنها با سیستم ناوبری ما همخوانی ندارد و این در شأن جایگاه ملت و مردم ما نیست.

سخنگوی فراکسیون امید بیان کرد: به دلیل خلأیی که در ناوگان هوایی وجود دارد شرکت های هواپیمایی مانند ترکیش ایر، قطر و امارات وارد میدان می شوند و طبیعتا اشتغال زایی هم برای آنها ایجاد می شود.

او تاکید کرد: بی شک هر هواپیمایی که وارد کشور می شود از خروج بخش زیادی از ارز جلوگیری می کند و این امر در راستای اشتغال زایی و پیش از آن امنیت سفر کاملا موثر است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به رویکرد منتقدان گفت: کسانی که امروز به خرید ایراس اعتراض می کنند چند وقت پیش به دلیل تصادف دو قطار فریاد زدند که دولت به نوسازی ناوگان بی توجه است. حال در این میان اگر هواپیمایی هم سقوط می کرد قطعا این اعتراضات بیشتر می شد و آن زمان آیا خطاب به دولت نمی گفتند چرا رفع تحریم ها منجر به ورود هواپیمایی نو به کشور نشده است؟

پارسایی با تاکید بر  اینکه میان گفتار منتقدین تضاد کامل وجود دارد، گفت: روزهایی که بحث خرید ایرباس مطرح شد منتقدین بیان می کردند آنچه دولت امضا کرده تفاهم نامه است نه قرارداد و این تفاهم نامه هرگز منجر به ورود هواپیما به کشور نمی شود، حال که عملیاتی شده است ساز دیگری کوک می کنند. به هر صورت هر چه به انتخابات نزدیک می شویم این دست مخالفت ها بیشتر می شود.-برنا


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر