کد خبر: 124103
A

طالبان، استاد دانشگاه کابل را به جرم انتقاد بازداشت کرد

افراد وابسته به گروه طالبان فیض الله جلال استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل را به جرم مخالفت و تحریک مردم و اقدام علیه نظام، بازداشت کردند.

طالبان، استاد دانشگاه کابل را به جرم انتقاد بازداشت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ افراد وابسته به گروه طالبان فیض الله جلال استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل را به جرم مخالفت و تحریک مردم علیه نظام، بازداشت کردند.

 از کابل، خانواده فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل، شامگاه شنبه (۱۸ جدی/دی ۱۴۰۰) در صفحه توئیتر رسمی وی از بازداشت او توسط اعضای گروه طالبان در کابل خبر دادند.

جلال، طی دو ماه گذشته در مباحث تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی بصورت علنی، طالبان را جنگجویان نیابتی پاکستان در افغانستان عنوان کرده و همواره مشروعیت و استقلال آنها را زیر سوال می‌برد.

وی دو ماه قبل در یک مباحثه تلویزیونی «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر را «گوساله» خطاب کرده و به مجری معترض شده بود که چرا وی را با چنین افراد کم‌سوادی در یک برنامه دعوت کرده است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان از آقای جلال به عنوان «یک انسان متعصب» نام برده و عکس‌هایی از صحفه توئیتر وی را منتشر کرده اند که حاوی مطالبی علیه این گروه است. اما، خانواده آقای جلال این حساب توئیتری را جلعی می‌پندارند.

مجاهد تصریح می‌کند که پروفسور فیض الله جلال از جایگاه استاد دانشگاه سوء استفاده کرده، با آبروی مردم بازی و آنها را علیه نظام تحریک می‌کرد. سخنگوی طالبان با لحن تندی بازداشت جلال را تأیید کرده آنرا درس عبرتی برای دیگران می‌دانند «تا در آینده کسی از آدرس استاد دانشگاه و دانشمند!!؟ دست به یاوه گویی و هتک حرمت انسان‌ها نزنند.»

فیض الله جلال سالها است در دانشگاه کابل سیاست تدریس می‌کند و در دوره حکومت جمهوری نیز یکی از منتقدان سر سخت حکومت محمد اشرف غنی بود.  بازداشت وی ازسوی گروه طالبان واکنش‌های گسترده ای را در سطح ملی و بین المللی به همراه داشته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر