کد خبر: 124118
A

فرزند حمید لبخنده: پدرم نخواست به قطعه هنرمندان برود

نیما لبخنده ضمنِ اشاره به مراسم بدرقه پدرش در خارج از قطعه هنرمندان به این نکته اشاره کرد که پدرم خیلی علاقه داشت در سینما کار کند.او در پاسخ به این سؤال که چرا پیکرِ حمید لبخنده خارج از قطعه هنرمندان در خاک آرام می‌گیرد، افزود: دلیل خاصی ندارد، فضای آن قطعه را بیشتر دوست داشتند. می‌گفتند قطعه هنرمندان حالتِ توریستی پیدا کرده و از این بابت راضی نبودند.

فرزند حمید لبخنده: پدرم نخواست به قطعه هنرمندان برود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیما لبخنده ضمنِ اشاره به مراسم بدرقه پدرش در خارج از قطعه هنرمندان به این نکته اشاره کرد که پدرم خیلی علاقه داشت در سینما کار کند.

حمید لبخنده کارگردان‌ سریال‌های قدیمی و ماندگارِ تلویزیون دارفانی را وداع گفت. او بعد از تحمل مدتی بیماری و عوارض ناشی از عمل جراحی دارفانی را وداع گفت.

لبخنده فیلم "آبی" را نیز در کارنامه‌اش دارد. کارگردانی که سال‌ها از تلویزیون فاصله گرفت و بیشتر به آموزش و تدریس در دانشگاه مشغول بود. حمید لبخنده متولد سال 1330 در اهواز کارگردان آثار مختلفی در تلویزیون، بیشتر با سریال «در پناه تو» و همچنین مجموعه «در قلب من» شناخته می‌شود.

زنده یاد لبخنده فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و کارگردانی آثاری نظیر رازهای یک خانه، کارآگاهان، با من بمان، مهر و ماه و ... را در کارنامه خود داشت.

نیما لبخنده ضمنِ اعلام مراسم بدرقه پیکر این هنرمند پیشکسوت، تصریح کرد: قرار است فردا (دوشنبه 20 دی) بین ساعت 10 تا 11 صبح پیکرِ پدرم در قطعه 110 بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود.

او در پاسخ به این سؤال که چرا پیکرِ حمید لبخنده خارج از قطعه هنرمندان در خاک آرام می‌گیرد، افزود: دلیل خاصی ندارد، فضای آن قطعه را بیشتر دوست داشتند. می‌گفتند قطعه هنرمندان حالتِ توریستی پیدا کرده و از این بابت راضی نبودند. همین‌طور قطعه 110 پدربزرگ‌مان به خاک سپرده شده‌‌اند و دسترسی بهتری برای بازماندگان دارد. این را هم بدانید که قطعه هنرمندان برای ما رایگان بود اما ترجیح دادیم به توصیه ایشان عمل کنیم.

فرزند هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، خاطرنشان کرد: این درخواستِ پدرم بود که در قطعه هنرمندان به خاک سپرده نشود. قبل از اینکه به بیمارستان بروند گفته بودند اگر مشکلی برایم پیش آمد مرا در قطعه هنرمندان خاک نکنید. با اینکه همکاران و دوستانی مثلِ خانم هما روستا و آقای حمید سمندریان در آنجا آرمیده‌اند اما علاقه و میل باطنی خودشان به آنجا نبود.

لبخنده همچنین در خصوص مراسم‌های دیگر گفت: هیچ چیزی مشخص نیست و هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم. منتظرم یکسری از بچه‌ها بیایند و تصمیم نهایی را بگیریم. علاقه شخصی داشتم مراسم دیگری بگیریم اما نوعِ جدید کرونا اجازه نمی‌دهد و در واقع نوعی مسئولیت ایجاد می‌کند.

او در پاسخ به این سؤال که پدرتان در سال‌های اخیر نمی‌خواستند این فاصله گرفتن از دوران کارگردانی را پایان بدهند و کاری برای تلویزیون و یا سینما بسازند، خاطرنشان کرد: خیلی علاقه داشتند دوباره کار کنند اما فضا ایجاد نمی‌شد. این عدم ایجاد فضا هم یک مقداری او را بی‌انگیزه و کِسل کرده بود. متن آماده هم داشتند و اما بیشتر میل داشتند سینمایی کار کنند. نمی‌خواستند به تلویزیون برگردند و به نوعی گلایه داشتند. مخصوصاً درباره پخش "رازهای یک خانه" که محصول شبکه چهار سیما بود. زیاد اهل حاشیه نبودند.

گفتنی است، سریال رازهای یک خانه محصول دهه 1390 مجموعه نمایشی ایرانی ایپزودیک به کارگردانی حمید لبخنده در ژانر درام است. این سریال در 17 قسمت در اوایل دهه 1390 برای اولین بار از از شبکه چهار سیما پخش شد. سریال اپیزودیکی که در 17 قسمت دهه 1390 بر مبنای تلفیقی از داستان‌های امروزی و آثار برجسته نویسندگان جهان از جمله چخوف نوشته شده و توسط مرحوم اصغر عبداللهی بازنویسی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر