کد خبر: 124124
A

نام عراق از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» حذف شد

وزارت امور خارجه عراق از حذف نام این کشور از فهرست اتحادیه اروپا در زمینه کشور‌های پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» خبر داد. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خبر در نامه‌ای که امروز هیات نمایندگی اتحادیه اروپا تقدیم «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق کرده، آمده است و در آن به عراق به خاطر اتخاذ اقدامات و تلاش‌های بسیار در بهبود وضعیت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبریک گفته شده است.

نام عراق از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» حذف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بغداد الیوم، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: این خبر در نامه‌ای که امروز هیات نمایندگی اتحادیه اروپا تقدیم «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق کرده، آمده است و در آن به عراق به خاطر اتخاذ اقدامات و تلاش‌های بسیار در بهبود وضعیت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تبریک گفته شده است.

وزارت امور خارجه عراق در ادامه از همکاری مثبت و مستمر اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در رای‌دهی به خروج عراق از فهرست کشورهای پرخطر در «پولشویی و تامین مالی تروریسم» تقدیر و تشکر کرد.

دستگاه دیپلماسی عراق در پایان از همکاری نهادهای ملی که در تحقق این دستاورد نقش داشتند از جمله وزارت دارایی، بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های ذیربط تشکر کرد.

پیش از این، «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق با «فیلیه فاریولا»، سفیر اتحادیه اروپا در بغداد و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

الکاظمی در این دیدار گفت: مشترکات موجود میان عراق و اتحادیه اروپا فرصت‌های همکاری بیشتری در آینده میان این دو خواهد گشود و مناسبات عراق با کشورهای اتحادیه اروپا مناسباتی راهبردی و بلندمدت است.

از سوی دیگر، سفیر اتحادیه اروپا ضمن تبریک به عراق به خاطر حذف نام این کشور از فهرست کشورهای دارای ریسک و خطر بالا در زمینه تامین مالی تروریسم و پولشویی، این دستاورد را دلیل بر موفقیت سیاست این کشور در زمینه مبارزه با فساد و نیز گواهی بر سلامت اقدامات مالی و بانکی عراق و کارآمدی تلاش‌های اصلاح‌طلبانه دانست.

وی همچنین تاکید کرد این گام به فراهم شدن زمینه لازم برای تبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری بیشتر میان عراق و کشورهای اتحادیه اروپا خواهد انجامید.

سفیر اتحادیه اروپا در پایان با اشاره به افزایش و رشد نقش مثبت منطقه‌ای عراق، اظهار داشت: هدف از طرح هفت ساله اروپا ارائه حمایت نهادمند از عراق و پشتیبانی از برنامه توسعه توانمندی مالی و عملکرد بانک مرکزی عراق است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر