کد خبر: 124166
A

کلاهبرداری ساندویچی شگرد جدید شارلاتان‌ها

از روش‌های جدید استفاده می‌کنند و نمی‌توانید فکرش را کنید که از طریق ساندویچ ماهیانه ۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری می‌کنند!

کلاهبرداری ساندویچی شگرد جدید شارلاتان‌ها

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کلاهبرداری دیگر یک مرد خوش تیپ و سر زبان‌دار لازم ندارد. هر روز شیوه‌ای جدید از کلاهبرداری رو می‌شود که آدم از این روش‌ها انگشت بر دهان می‌ماند. در سال‌های گذشته نهایت کلاهبرداری‌ها در حوزه خودرو، مسکن، ارز و طلا و معاملات دیگر بود، اما امروز کلاهبرداران با روش‌های مختلف و جدیدی دست به کلاهبرداری از مردم می‌زنند، کلاهبرداری‌هایی که به خاطر ارزش کم مبلغ کلاهبرداری، فرد به دنبال شکایت و پیگیری نمی‌رود.

چه زمانی روش کلاهبرداری‌ها تغییر کرد؟

 سال ۱۳۹۱ بود که پلیس متوجه تماس‌هایی از داخل زندان و کلاهبرداری از بازرگانان و شهروندان شد. در این روش کلاهبرداران از داخل زندان تماس گرفته و با معرفی خود به عنوان خریدار اجناس با بازرگانان و عمده فروشان درخواست کالا می‌کردند و بعد به جای واریز پول از حساب فرد سرقت می‌کردند و با کارت‌های اجاره‌ای پول را در چندین حساب اینقدر می‌گرداندند تا ردی از آن پیدا نشود.

همچنین این افراد در تماس با مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی یا برنده خوش حسابی اپراتور‌های تلفن همراه، فرد را به بهانه دریافت جایزه نقدی پای دستگاه خودپرداز کشیده و با انگلیسی کردن زبان دستگاه، به جای واریز، تمام حساب فرد را خالی می‌کردند.

کلاهبرداران داخل زندان برای اینکه ردی از خود برجای نگذارند، با دادن مقداری پول به معتادان و کارتن خواب‌ها برای آن‌ها کارت بانکی گرفته و برای جابه‌جایی پول از کارت‌های آن‌ها استفاده می‌کردند. در آن سال‌ها راهکار اولی که به ذهن مسئولان رسید قرار دادن صدایی ضبط شده در میان کلام زندانیان بود که اعلام کند "این تماس از زندان است"، اما این راهکار مسکنی کوتاه مدت بود چرا که در کسری از ثانیه موبایل با ده‌ها سیم کارت وارد زندان‌ها شد و کلاهبرداران با خط‌های اعتباری این کلاهبرداری را ادامه دادند.

این کلاهبرداری تا آنجا ادامه پیدا کرد که پلیس با هشدار‌های فراوان و ساخت ده‌ها مستند سعی در آگاه سازی مردم کرد، اما هنوز که هنوز است بسیاری گرفتار کلاهبرداری تلفنی می‌شوند.

کلاهبرداری ساندویچی جدیدترین روش کلاهبرداری

 کلاهبرداران همیشه یک قدم از پلیس جلوتر هستند و روش‌های نو و عجیبی را برای رسیدن به اهدافشان بکار می‌گیرند. تا پلیس به روش آن‌ها پی ببرد آن‌ها مهلت دارند بدون دغدغه دست به ارتکاب جرم بزنند، بعد هم با لو رفتن روششان به سمت روش‌های جدیدتر رفته و از آن‌ها برای رسیدن به اهدافشان استفاده می‌کنند.

در جدیدترین روش کلاهبرداری که در مناطق مختلفی در تهران رخ می‌دهد و اولین بار در معروف‌ترین ساندویچی میدان پالیزی تهران رخ داد، کلاهبرداران با استخدام یک زن و برانگیختن احساساسات مردمی که برای غذا خوردن آمده‌اند، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند. در این روش زن جوان با نزدیک شدن به مردان از آن‌ها می‌خواهد به دلیل اینکه گرسنه است برای او ساندویچ بخرند. مردان نیز از روی ترحم یا کار خیر این کار را انجام داده و پول یک ساندویچ را پرداخت می‌کنند، اما ساندویچی در کار نیست و شب بخشی از پول حاصل از این کار به آن زن پرداخت و بخشی دیگر را صاحب مغازه برای خود بر می‌دارد.

کلاهبردار گاهی در محل آن ساندویچی از سوی برخی مشتریان شناسایی می‌شود و برای اینکه نشان دهد نیازمند است، به ساندویچی‌های اطراف می‌رود و در آنجا ساندویچ واقعی می‌گیرد تا شک افراد را برطرف کند. در همین حال بررسی‌های خبرنگار جامعه ۲۴ نشان می‌دهد کلاهبرداران فقط در یک مغازه معروف روزی یک میلیون تومان از این روش کلاهبرداری می‌کنند و ماهیانه از احساسات مردم حداقل ۳۰ میلیون تومان در ماه کلاهبرداری می‌شود.

به ۱۱۰ زنگ بزنید

پیگیری‌های خبرنگار جامعه ۲۴ از پلیس تهران به این نتیجه رسید که برای برخورد با اینگونه موارد، افراد بلافاصله بعد از دیدن کلاهبرداران و روششان با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا با حضور ماموران پلیس در محل تحقیقات اولیه انجام و کلاهبرداران دستگیر شوند.

 به نظر می‌رسد تا پیگیری و برخورد پلیس با این کلاهبرداران بهترین روش این است که افراد خود مراقب این نوع کلاهبرداری باشند و بعد از پرداخت پول حتما ساندویچ را تحویل گرفته و بعد از آن حتما از خوردن ساندویچ مطمئن شوند، در غیر این صورت وجه را از صاحب مغازه پس گیرند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر