کد خبر: 124223
A

جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از حواشی دیدار احمدمسعود در تهران بیانیه داد

جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از انتقادات رخ داده درباره دیدار با نماینده طالبان بیانیه‌ای داده است.

جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از حواشی دیدار احمدمسعود در تهران بیانیه داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جبهه مقاومت ملی افغانستان پس از انتقادات رخ داده درباره دیدار با نماینده طالبان بیانیه‌ای داده است.

متن اعلامیه جبهه مقاومت ملی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِن جَنَحُواْ لِلسَّلْمِ فَٱجْنَحْ لَهَا وَتَوَکَّلْ عَلَى ٱللَّهِ ۚ

جبهه مقاومت ملی افغانستان بعد از تقاضا‌های مکرر طالبان و جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل کشور از راه مصالحه و مذاکره پاسخ مثبت گفته و هیاتی به ریاست امیر صاحب محمد اسماعیل خان با طالبان دیدار داشتند.

در این دیدار جبهه مقاومت ملی بر اهداف خویش از جمله تشکیل حکومت واقعی اسلامی و همه شمول که در نتیجه اراده مردم افغانستان بمیان آید؛ تاکید نمود.

عدالت اجتماعی، نوع نظام٬ حقوق شهروندی، آزادی بیان، حقوق و نقش واقعی بانوان، انتخابات و حق تعین سرنوشت مردم افغانستان توسط خودشان از جمله اهداف و موضوعاتی بود که در آن نشست از سوی هیأت جبهه مقاومت ملی به عنوان حق مردم افغانستان یاد گردید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز دوباره اهمیت تشکیل یک حکومت فراگیر واقعی آن را به عنوان تنها راه ثبات و به رسمیت شناختن هر حکومتی در افغانستان دانست که جبهه مقاومت از این موقف درست ان‌ها ابراز امتنان می‌کند.
نمایندگان طالبان مثل همیشه بر خلاف آنچه واقعیت جامعه و خواست‌های مردم افغانستان است؛ بر ادامه وضع موجود تاکید نمودند و بار دیگر ثابت کردند که به هیچ صورت حاضر به پذیرش اصول و ارزش‌های شهروندی، تقسیم عادلانه‌ی قدرت میان همه اقوام و اقشار جامعه، و تشکیل حکومت فراگیر بر آمده از آراء و اراده مردم افغانستان نیستند و نشست و سفرشان بدون هیچ دست آوردی پایان یافت.
جبهه مقاومت ملی افغانستان بار دگر اذعان میدارد که برای برآورده شدن خواست‌های مشروع و برحق مردم افغانستان و ختم‌بحران جاری؛ به طرق مختلف از هرگونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید و تا زمان برآورده شدن اهداف و آرمان مشروع و برحق مردم مان و منفعت کشور؛ به مبارزه و مقاومت ادامه می‌دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر