کد خبر: 124250
A

اعتراض شدید آرژانتین به سفر محسن رضایی به نیکاراگوئه

وزارت خارجه آرژانتین روز سه شنبه (دیروز) با صدور بیانیه ای به حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری ایران در مراسم تحلیف "دانیل اورتگا" رییس جمهوری نیکاراگوئه انتقاد کرده و این حضور را " توهین به عدالت در آرژانتین و قربانیان حمله تروریستی وحشیانه" به مرکز یهودیان آرژانتین در بوینوس آیرس دانسته است بنابر گزارش آسوشیتدپرس، در واقعه انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به ساختمان "آمیا" در سال 1994 ، 85 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.

اعتراض شدید آرژانتین به سفر محسن رضایی به نیکاراگوئه

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خارجه آرژانتین روز سه شنبه (دیروز) با صدور بیانیه ای به حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری ایران در مراسم تحلیف "دانیل اورتگا" رییس جمهوری نیکاراگوئه انتقاد کرده و این حضور را " توهین به عدالت در آرژانتین و قربانیان حمله تروریستی وحشیانه" به مرکز یهودیان آرژانتین در بوینوس آیرس دانسته است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، در واقعه انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به ساختمان "آمیا" در سال 1994 ، 85 نفر کشته و بیش از 300 نفر زخمی شدند.

دادستان های آرژانتینی مسئولانی از جمهوری اسلامی ایران را به حمایت و سازماندهی عاملان حمله به مرکز آمیا (حزب الله لبنان) متهم می کنند؛ اتهامی که همواره از سوی ایران رد شده است.

بر اساس همین ادعا، نام محسن رضایی از سال 2007 به عنوان فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست افراد تحت تعقیب پلیس بین الملل ( اینترپل) قرار دارد

محسن رضایی روز دوشنبه در مراسم تحلیف "دانیل اورتگا" شرکت کرد و در جریان این سفر با رییس جمهوری و جمعی دیگر از مقامات نیکاراگوئه ای دیدار و گفتگو کرده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر