کد خبر: 124251
A

خودروی برقی بنز با صندلی ساخته شده از قارچ

مرسدس از یک خودروی مفهومی تمام الکتریکی جدید به نام EQXX رونمایی کرده است که به ادعای این شرکت با یک بار شارژ می تواند 620 مایل را طی کند. این خودروی لوکس آینده نگر همچنین با مجموعه ای از مواد نوآورانه بازیافتی و پایدار از جمله الیاف قارچ، کاکتوس های آسیاب شده و زباله هایی مانند ضایعات مواد غذایی ساخته شده است.

خودروی برقی بنز با صندلی ساخته شده از قارچ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مرسدس از یک خودروی مفهومی تمام الکتریکی جدید به نام EQXX رونمایی کرده است که به ادعای این شرکت با یک بار شارژ می تواند 620 مایل را طی کند. 

این خودروی لوکس آینده نگر همچنین با مجموعه ای از مواد نوآورانه بازیافتی و پایدار از جمله الیاف قارچ، کاکتوس های آسیاب شده و زباله هایی مانند ضایعات مواد غذایی ساخته شده است. 

این شرکت گفت که ادعای برد مرسدس برای این خودرو مفهومی مبتنی بر آزمایش شبیه‌سازی کامپیوتری است، نه رانندگی واقعی. با این حال، اگر این ادعا درست باشد، طبق برآورد آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، EQXX می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از تویوتا پریوس هیبریدی که با یک مخزن پر بنزین حرکت می‌کند، حرکت کند. پریوس تنها می تواند 588 مایل را مدیریت کند. به گفته EPA، این همچنین بسیار مسافت بیشتر از هر خودروی الکتریکی دیگری است که در حال حاضر در آمریکا موجود است.

بنز

به گفته این شرکت، مرسدس قصد دارد برد خودرو را در یک تست رانندگی واقعی در بهار امسال نشان دهد.

 

مرسدس گفته است که قصد دارد تا سال 2025 نیمی از فروش خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد و تا سال 2030، این برند به طور تقریبی «آماده تولید تمام خودروها به صورت برقی» باشد. مارکوس شافر، مدیر ارشد فناوری شرکت مادر مرسدس دایملر، گفت: مرسدس قصد دارد خودرویی با فناوری باتری و موتور الکتریکی EQXX و همچنین برخی از ویژگی‌های دیگر خودرو را در سال 2024 تولید کند.

منبع: اقتصاد نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر