کد خبر: 124273
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۳ دی ۱۳۵۴؛

یکی از دوقلوها- لاله یا لادن - باید بمیرد!

صفحه اول روزنامه ۲۸ صفحه ای اطلاعات روز سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۵۴ را مشاهده می کنید.

یکی از دوقلوها- لاله یا لادن - باید بمیرد!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دو روز قبل درباره دو قلوهای بهم‌چسبیده - لاله و لادن بیژنی - در همین‌جا نوشته بودیم که از شیراز به تهران جهت انجام یکسری آزمایشات منتقل شده اند. حالا در روزنامه اطلاعات روز ۲۳ دی ۱۳۵۴ به خبرهای جدیدتری در این مورد بر می خوریم که پزشکان معالج در جدیدترین نظرات خود درباره آنها چه گفته اند. با ما همراه باشید.

صفحه اول روزنامه اطلاعات امروز به یک تصویر بزرگ از عزاداری میلیونها نفر در سوگ سیدالشهدا(ع) بر می خوریم. تیتر یک روزنامه هم به پیروزی بزرگ‌ فلسطینی ها در سازمان ملل متحد اشاره دارد که دارای حقوق یک کشور و حق رای شدند. یکی از سوتیترهای روزنامه هم اشاره به خبر مرگ آگاتا کریستی دارد.

اما در سمت چپ بالای صفحه روزنامه به عکسی بزرگ از دوقلوهای بهم چسبیده بر می خوریم که  تیتری جالب توجه دارد. یکی از این دو خواهر باید بمیرد!

سری به صفحه چهارم روزنامه میزنیم تا ببینیم در گزارش اختصاصی خبرنگاران اطلاعات چه آمده است؛

دکتر قریب رئیس بیمارستان رضا پهلوی تجریش صبح امروز اعلام کرد که یکی از این دو قلوهای بهم چسبیده شیرازی باید فدا شود  تا خواهر بهم‌چسبیده اش که ۳ سال در کنارش بود زنده بماند. اما هنوز معلوم نیست لاله یا لادن کدامیک باید قربانی این تصمیم بزرگ پزشکی شوند.

در ادامه گزارش می خوانیم؛

این دو قلوها که چند روز پیش از بیمارستان نمازی شیراز به تهران منتقل شده اند در اتاق ۷۰۷ طبقه چهارم بیمارستان بستری و تحت مراقبت شدید پزشکی قرار دارند و حال هر دو آنها کاملا خوب است.

خبر اختصاصی خبرنگاران اطلاعات حاکیست که یک گروه جراح کودکان مرکب از دو متخصص جراحی کودک از ایران و یک پزشک متخصص جراحی کودک از دانشکده هاپکینز آمریکا چگونگی عمل جراحی خواهرهای بهم چسبیده را بررسی می کنند.

دکتر قریب همچنین اعلام کرد که جراحان ایرانی و آمریکایی لزوم عمل جراحی فوری خواهران بهم چسبیده را تایید کرده اند و معتقدند که دوقلوها را نمیتوان مدت زیادی بهمین حال نگاهداشت.

جالب اینجاست که در ادامه گزارش قید شده که کلیه وسایل و تجهیزات برای جداسازی خواهران بهم‌ چسبیده در این مرکز پزشکی آماده شده و احتیاجی به انتقال دوقلوها به خارج از کشور نیست زیرا قبلا ذکر شده بود که دوقلوها را باید برای جراحی به آمریکا بفرستند.

هنوز تاریخ دقیق عمل جراحی دوقلوها مشخص نشده، اما دکتر قریب تائید کرد که بطور قطع در یکی از روزهای هفته آینده آنها به اتاق عمل خواهند رفت.

در پایان‌گزارش می خوانیم؛  لاله و لادن که تاکنون غذای مایع می خوردند امروز با پوره سیب زمینی تغدیه شدند واین یک موفقیت پزشکی با توجه به سیستم  گوارشی بسیار حساس آنهاست.

 

تهیه و تنطیم: مصطفی رحیمی مشکله 

photo_2022-01-13_08-51-35

photo_2022-01-13_08-51-38

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر