کد خبر: 12446
A

عضو شورای شهر: شهرداری بعد از اخطار، موظف بود اقدامات قانونی بعدی را انجام دهد

سالاری: اگر شهرداری تهران از سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده بود که در ساختمان پلاسکو، حداقل استانداردهای ایمنی رعایت نشده و امکان بروز و ظهور حادثه‌ای دلخراش، وجود دارد باید بعد از اخطار، اقدامات قانونی بعدی را انجام می‌داد.

عضو شورای شهر: شهرداری بعد از اخطار، موظف بود اقدامات قانونی بعدی را انجام دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، درباره حادثه تلحی که در تهران رخ داده ضمن اشاره به این نکته که پلاسکوهای زیادی در شهر وجود دارد، عنوان کرد: برخی ساختمان‌های شهرداری فاقد استانداردهای ایمنی هستند.

وی افزود: پلاسکو زنگ خطر جدی برای بسیاری از ساختمان‌های تهران بود. زنگ خطری که مدیریت شهری به ایمنی ساختمان‌های پایتخت بیشتر توجه کند و فقط به اخطار بسنده نکند. صرف اخطار دادن کفایت نمی‌کند که شهرداری تهران ادعا دارد چندین بار اخطار داده است.

 عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اگر شهرداری تهران از سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده بود که در ساختمان پلاسکو، حداقل استانداردهای ایمنی رعایت نشده و امکان بروز و ظهور حادثه‌ای دلخراش، وجود دارد باید بعد از اخطار، اقدامات قانونی بعدی را انجام می‌داد.

سالاری ادامه داد: شهرداری تهران می‌توانست با توجه به تعداد کسبه، به قوه قضاییه گزارشی ارائه داده و این خطرات احتمالی را اعلام کند و در نهایت حکمی دریافت می‌کرد که منجر به بروز چنین اتفاقی نمی‌شد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران همچنین خاطر نشان کرد: این توقع وجود ندارد که شهرداری همه ساختمان‌های ناایمن را از محل ماده 55 تبصره 14 الزامات ایمنی ایجاد کند اما حداقل می‌توانست این مسئله به عنوان یک دغدغه از سوی مسئولان، مردم، کسبه و قوه قضاییه مطرح شود که امروز اینگونه اذهان عمومی اعتمادشان سلب نمی‌شد.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که در این زمینه جدای از شهرداری که در این حوزه قصور دارد، همه مسئولان، سازمان‌ها و نهادهای کشور و مدیریت شهری نیز مقصر هستند.

سالاری ادامه داد: خیلی از نهادها و سازمان‌های عمومی و دولتی در تهران وجود دارند که از ایمنی لازم برخوردار نیستند. حتی ساختمان‌هایی در خود شهرداری وجود دارند که استاندارهای جدی ایمنی را ندارند.

این عضو شورای شور همچنین گفت: مدیریت بحران، پاشنه آشیل جدی کلانشهر تهران است، باید همه در زمینه ایمنی شهر تهران همراهی جدی کنند. تهران در یک بی‌برنامگی و بی‌قاعدگی در دهه‌های گذشته شکل گرفته و عدم رعایت این برنامه‌ها هزینه دارد و نمی‌توان خیلی سریع این بی‌برنامه‌گی‌ها را استاندارد کرد./خبرآنلاین 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر