کد خبر: 12455
A
فردا صبح در چابهار؛

دکتر جهانگیری در همایش فرصت های سرمایه گذاری در مکران سخنرانی می کند

معاون اول رییس جمهور در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران شرکت می کند.

دکتر جهانگیری در همایش فرصت های سرمایه گذاری در مکران سخنرانی می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دکتر اسحاق جهانگیری فردا صبح (دوشنبه) به منظور شرکت و سخنرانی در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران به منطقه آزاد چابهار سفر خواهد کرد.
این همایش طی روزهای 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود و معرفی سواحل مکران و فرصت های سرمایه گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاههای اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
گفتنی است منطقه مکران از شرق استان هرمزگان تا شرق استان سیستان و بلوچستان گستردگی دارد و شامل شهرستان های سیریک، جاسک، کنارک و چابهار است. سواحل مکران در بهترین کرانه اقیانوسی کشور و از نظر آب و هوایی در معتدل ترین هوای جنوب کشور واقع شده است.
این سواحل در زمینه اقتصادی به ویژه ترانزیت کالا و نیز سرمایه گذاری های تجاری، صنعتی و نیز گردشگری دارای جاذبه های منحصر بفرد است.
از منظر ژئوپولتیکی نیز هم جواری سواحل مکران با کشورهای پاکستان و افغانستان، ظرفیت های ارتباطی این سواحل به پهنه اقیانوس هند و امکان اتصال کشورهای آسیای مرکزی به دریاهای آزاد، بستر مناسبی را برای گسترش تعاملات منطقه ای و بین المللی فراهم نموده است.
پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه سواحل مکران و برنامه ریزی های گسترده جهت توسعه این سواحل در برنامه ششم توسعه و نیز پیگیری ها و اقدامات دولت مبنی بر توسعه این منطقه، زمینه های لازم برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توسعه این سواحل ایجاد شده و در گام نخست، ستاد توسعه سواحل مکران با ریاست معاون اول رییس جمهور و عضویت بیش از 20 وزارتخانه و دستگاه اجرایی، برنامه ریزی های لازم جهت توسعه پایدار این منطقه از کشورمان را آغاز نموده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر