کد خبر: 124559
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ دی ۱۳۶۱؛

هشدار هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران چه بود؟

صفحات نخست دو روزنامه چاپ‌ عصر تهران - اطلاعات و کیهان- در ۳۹ سال قبل امروز ۲۸ دی ۱۳۶۱ را مشاهده می کنید. تیتر اول و مهم هر دو نشریه یومیه این روز اختصاص دارد به سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو شورایعالی دفاع و امام جمعه موقت تهران به کسانی که می خواهند امنیت خلیج فارس را سلب کنند.

هشدار هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه تهران چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحات نخست دو روزنامه  چاپ‌ عصر تهران - اطلاعات و کیهان- در ۳۹ سال قبل امروز ۲۸ دی ۱۳۶۱ را مشاهده می کنید. تیتر اول و مهم هر دو نشریه یومیه این روز اختصاص دارد به سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو شورایعالی دفاع و امام جمعه موقت تهران به کسانی که می خواهند امنیت خلیج فارس را سلب کنند.

روزنامه اطلاعات که در این روز در ۱۶ صفحه و به قیمت ۲۰ ریال عرضه شده، نوشته است: اخطار رئیس مجلس و نماینده امام در شورایعالی دفاع به آمریکا، فرانسه و قدرتهایی که عراق را مسلح می کنند و در تیتری بزرگ می آورد: اگر خلیج فارس امن نباشد، جهان هم به اندازه ما متضرر میشود و امیدوارم معنی حرف امروز من برای دنیا روشن باشد. در سوتیترهای این خبر میخوانیم؛ اگر بخواهند روزی شیطنت کنند و ما را از راههای آبی مان محروم کنند آن روز اتفاقی خواهد افتاد که ما نمی خواهیم. خلیج فارس شیشه عمر بسیاری از موسسات عظیم دنیا در منطقه است، و اینکه ما مردمی که طالب ناامنی و بحران و هرج و مرج باشند نیستیم اما اگر آنها ناامنی را بر ما تحمیل کردند ما هم بیکار نمی نشینم.

photo_2022-01-18_09-04-14

اما روزنامه دیگر این روز یعنی کیهان، که در ۲۰ صفحه و به قیمت ۲۰ ریال منتشر شده، در کنار تیتر اول خود در سوتیترها از قول هاشمی رفسنجانی نقل کرده است که، بنظر می رسد که فرانسه بدترین سیاستهای ممکن را از لحاظ عقلی و استدلالی اتخاذ کرده باشد و اینکه سیاست جمهوری اسلامی در درجه اول حفظ امنیت خلیج فارس است.

photo_2022-01-18_09-02-09

از جمله خبرهای اختصاصی و اشتراکی دیگر در صفحات اول این دو روزنامه میتوان به:

عضویت آیت الله ربانی املشی در شورای نگهبان از سوی رهبر انقلاب، چگونگی ادامه عملیات احداث مترو در تهران از سوی شهردار وقت، سرنگونی سه هواپیمای جنگنده عراقی در جبهه جنوب، هشدار سازمان زمین شهری درباره خودداری مردم از خرید هر نوع زمین به هر شکل ممکن، عزیمت نخستین گروه از گردانهای قدس به جبهه های جنگ و در پایان رهنمودهای آیت الله العظمی منتظری به روحانیون مبارز افغان اشاره نمود.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر