کد خبر: 12463
A
احکام پرونده 10 میلیارد تومانی صادر شد؛

مجازات‌های سنگین حبس و جزای نقدی در انتظار محکومان

احکام پرونده چهار کلاهبردار که با جعل سند و تصرف مال غیر، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، صادر شد.

مجازات‌های سنگین حبس و جزای نقدی در انتظار محکومان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ صادق حسنوند، رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 شهرستان کرج از صدور احکام پرونده 10 میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این پرونده از سال 92 مطرح و در دستور کار قرار گرفت که با توجه به حجم بالای کلاهبرداری‌ها، جمع‌آوری اسناد و مدارک و استماع اظهارات شاکیان و متهمان، رسیدگی به آن طولانی شد.

وی درباره موضوع پرونده و تعداد شاکیان و متهمان آن، توضیح داد: این پرونده 34 شاکی و 4 متهم دارد که در آن متهمان با عناوین مختلف اقدام به انواع جعل(چک، امضا و اسناد رسمی)، استفاده از اسناد مجعول، تصرف عدوانی، انتقال مال غیر، پرداخت رشوه، خیانت در امانت، پرداخت رشوه و کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس شعبه 112 دادگاه کیفری 2 کرج، حجم ریالی این پرونده را 100 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این پرونده متشکل از 8 جلد و 3 هزار برگ سند است و در آن علاوه بر این چهار متهم، تعدادی از مقامات رسمی دخیل نیز تعلیق شده‌اند.

وی اضافه کرد: متهمان این پرونده که یک وکیل نیز در بین آن‌ها حضور دارد به دلیل اعمال مجرمانه در ملارد و کرج به حبس طولانی مدت تعزیری، منع اشتغال به وکالت، منع اقامت (در شهرستان‌های کرج، فردیس، شهریار و ملارد) جزای نقدی، رد مال و معدوم کردن اسناد مجعول متهم شده‌اند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر