کد خبر: 124918
A

عضو اتاق بازرگانی: به زودی تهاتر پاکستان و ایران آغاز می‌شود/ کاشی و سرامیک می دهیم؛ موز و انبه وارد می کنیم

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت:‌ به زودی تهاتر با پاکستان آغاز می‌شود و قرار است هیاتی از این کشور به اتاق بازرگانی زاهدان بیایند تا در این مورد و همچنین تجارت آزاد بین دو کشور مذاکره شود.

عضو اتاق بازرگانی: به زودی تهاتر پاکستان و ایران آغاز می‌شود/  کاشی و سرامیک می دهیم؛ موز و انبه وارد می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ لعل محمد بلوچ‌زهی در مورد آخرین وضعیت تهاتر ایران و پاکستان اظهار کرد: به زودی موضوع تهاتر شروع می‌شود. قرار است که هیئتی از پاکستان به اتاق بازرگانی زاهدان بیایند تا در این مورد و همچنین تجارت آزاد بین دو کشور مذاکره شود. از پاکستان کالاهایی مانند موز، انبه، پارچه و کالاهای اساسی مانند برنج ... وارد می‌شود و از طرف مقابل کالاهایی مانند سیب درختی،‌ خرما، محصولات پتروشیمی و کاشی و سرامیک به این کشور ارسال می‌کنیم که در این موارد می‌توانیم تهاتر داشته باشیم.

وی افزود: در مورد شرایط تهاتر مذاکره شده و شرایط فراهم است، در صورتی که این سفر انجام شود و شرایط استانی مورد بررسی قرار بگیرد امیدوار هستیم که تهاتر بین دو کشور کلید بخورد. قرار بود این سفر در اول دی ماه انجام شود اما هنوز این اتفاق نیافتاده است. موضوع تهاتر در تهران مصوب شده اما در این سفر قرار است در مورد شروع کار صحبت شود. رییس بانک مرکزی هم باید در این مورد جزییات را مشخص کند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زاهدان بیان کرد:‌ قطار پاکستان- ایران- استانبول افتتاح شده و اولین سفر حدود 45 روز پیش از پاکستان به ایران و سپس از ایران به استانبول انجام و اولین محموله کالا به این شهر رسید. امیدوار هستیم که این کار به صورت مستمر ادامه داشته باشد. پاکستان هم برای ادامه این روند مصر است. تاکنون تنها این یک سفر بوده و برای ادامه کار برنامه‌ریزی درحال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا مشکل برگشت خوردن کالا در مورد پاکستان نیز وجود دارد یا خیز گفت: خوشبختانه چنین مشکلی با پاکستان نداشته‌ایم و در مقابل هم هیچ یک از کالاهای وارداتی از این کشور دچار مشکل نبوده است.

گفتنی است پیشتر مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در این مورد گفته بود: از طرف ما آمادگی کامل برای شروع تهاتر وجود دارد چراکه قوانین و مقررات کشور اجازه تهاتر را می‌دهند، امیدواریم که پاکستان بتواند سریع‌تر زمینه قانونی خود را برای این کار آماده کند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر