کد خبر: 125015
A

آماده‌باش نیروهای ناتو برای مقابله با روسیه / ناتو ناوها و جنگنده های بیشتری به شرق اروپا اعزام می کند

به گزارش تارنمای رسمی ناتو، این ائتلاف نظامی غربی، اعلام کرد متحدان ناتو نیروهای خود رابه حالت آماده باش در آورده و برای دفاع و بازدارندگی در قبال روسیه ناو ها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

آماده‌باش نیروهای ناتو برای مقابله با روسیه / ناتو ناوها و جنگنده های بیشتری به شرق اروپا اعزام می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تارنمای رسمی ناتو، این ائتلاف نظامی غربی، اعلام کرد متحدان ناتو نیروهای خود رابه حالت آماده باش در آورده و برای دفاع و بازدارندگی در قبال روسیه ناو ها و جنگنده های بیشتری را به شرق اروپا اعزام می کنند.

ناتو به اقدام کشورهای دانمارک، اسپانیا، فرانسه و هلند از اعضای اروپایی این پیمان دراین زمینه خبر داد که قوای خود را به کشورهای شرقی اروپا همچون بلغارستان، رمانی و لیتوانی برای مقابله با تهدید روسیه به اوکراین، اعزام می کنند.

دانمارک

تارنمای خبری ناتو دراین باره نوشت: دانمارک یک ناوچه به دریای بالتیک اعزام می کند و درهمین حال چهار فروند جنگنده اف-۱۶ را به لیتوانی گسیل داشته است.

اسپانیا

این گزارش می افزاید اسپانیا نیز چند فروند کشتی را به نیروهای مشترک ناتو و چند فروند جنگنده به بلغارستان اعزام می کند.

فرانسه

بنابراین گزارش، فرانسه بر آمادگی اعزام نیروی نظامی به رمانی تحت فرماندهی مشترک ناتو تاکید و اعلام داشته است.

هلند

هلند نیز از اعزام دو فروند جنگنده اف-۳۵ به بلغارستان خبر داده و اینکه کشتی و واحدهای زمینی خود رابر برای نیروی پاسخ سریع ناتو به حالت آماده باش در آورده است.

دبیرکل ناتو نیز دراین باره اعلام کرد: من از مشارکت بیشتر قوای نظامی متحدان به ناتو استقبال می کنم، ناتو دربه کار گرفتن تمامی موارد محافظتی و دفاعی تمامی متحدان ادامه خواهد داد، ما همواره به هرگونه ایجاد وخامت در فضای امنیتی خود همچون تقویت دفاع جمعی ادامه می دهیم.

تارنمای خبری ناتو افزود: آمریکا نیز در صدد بالابردن حضور نظامی خود در منطقه شرق اروپا است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر