کد خبر: 125056
A

مترو تهران: واگن ویژه بانوان را به گونه ای طراحی کرده ایم که مانع ورود آقایان و دستفروشان مَرد می‌شود

معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: این واگن طراحی و فضاسازی بصری خاصی دارد که سبب آسایش و آرامش مادران و کودکان می‌شود.

مترو تهران: واگن ویژه بانوان را به گونه ای طراحی کرده ایم که مانع ورود  آقایان و دستفروشان مَرد می‌شود

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه وابسته به شهرداری تهران خبر داده است که به‌زودی(آخر هفته جاری) واگن ویژه بانوان و کودکان توسط شرکت بهره‌برداری مترو رونمایی می‌شود. 

این رسانه همچنین اضافه کرد: رونمایی از این واگن نشان می‌دهد که شهر دوستدار خانواده در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار دارد و به‌گفته رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی پارلمان شهری، رویکرد مدیریت شهری در مناسب‌سازی توجه به اعضای خانواده اعم از مادر و کودک، سالمند و معلول است. نرگس معدنی‌پور تأکید کرده است که اگر شهر و امکانات رفاهی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و... برای کودکان مناسب‌سازی شود قطعا برای مادران، سالمندان و... هم مناسب خواهد بود و تلاش و هدف مدیریت شهری این است که تردد در شهر برای همه اقشار راحت‌تر شود.

هدفی که با اختصاص واگن ویژه مادران و کودکان در مسیر تحقق قرار گرفته و به‌گفته سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران این واگن طراحی و فضاسازی بصری خاصی دارد که سبب آسایش و آرامش مادران و کودکان می‌شود. سیدمحمد نقیب با اشاره به گلایه مسافران از حضور آقایان در واگن بانوان گفت: «می‌پذیریم که حضور آقایان در واگن بانوان سبب سلب آرامش روانی آنها می‌شود و به همین دلیل رفع این معضل را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم که در نخستین گام فضاسازی بصری در سکوی ایستگاه امام خمینی‌(ره) انجام شد و با رونمایی از واگن ویژه مادران و کودکان تا پایان هفته مادران و کودکان می‌توانند سفر امن و توأم با آرامشی را در خط یک مترو تجربه کنند.»

به‌گفته او ظاهر واگن به‌گونه‌ای طراحی شده که مانع از ورود آقایان، دستفروشان و متکدیان مردمی‌شود. همچنین طرح واگن مادران و کودکان به‌صورت آزمایشی در خط یک مترو اجرا می‌شود و درصورت موفقیت می‌توان این طرح را به خطوط دیگر تعمیم داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر