کد خبر: 125215
A

اردوغان: آماده برداشتن گام‌هایی به سمت اسرائیل هستیم/ به ایران بدهی نداریم/ رایزنی با مسکو برای وارد کردن اس-۴۰۰ روسه ادامه دارد

رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای جدید به بررسی مسائل مختلف از جمله سفر خود به امارات، سفر رئیس دولت اسرائیل به ترکیه و سامانه‌های اس-۴۰۰ پرداخت.

اردوغان: آماده برداشتن گام‌هایی به سمت اسرائیل هستیم/ به ایران بدهی نداریم/ رایزنی با مسکو برای وارد کردن اس-۴۰۰ روسه ادامه دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه عصر چهارشنبه در مصاحبه با شبکه ان تی وی اعلام کرد: اسحاق هرتزوگ، رئیس دولت اسرائیل در سفری رسمی ابتدای فوریه آتی به ترکیه خواهد رفت.

اردوغان تاکید کرد: این سفر می‌تواند فصلی جدید در روابط اسرائیل و ترکیه باز کند.

او ادامه داد: آماده برداشتن گام‌هایی به سمت اسرائیل در تمام زمینه‌ها هستیم.

رئیس‌جمهوری ترکیه در این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره توقف صادرات گاز ایران ادعا کرد: ما به هیچ عنوان به ایران بدهی نداریم. این ادعاها دروغ است.

 

وی در ادامه در رابطه با تنش میان اوکراین و روسیه گفت: اگر رهبران هر دو کشور مایل باشند می‌توانیم از آنها در کشورمان میزبانی کرده و فضای صلح را دوباره ایجاد کنیم.

اردوغان افزود: امیدوارم روسیه به حمله مسلحانه و اشغال اوکراین متوسل نشود. چنین اقدامی نمی‌تواند رفتار منطقی برای روسیه و منطقه ما باشد.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین ادامه داد: فعالیت آنکارا و مسکو در زمینه وارد کردن سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسه ادامه دارد.

اردوغان با بیان اینکه هیچ تردیدی در این زمینه وجود ندارد، گفت: ما تصمیم می‌گیریم از چه کسی بخریم و خرید اس-۴۰۰ ناشی از درکی درونی ماست.

روسیه از ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۹ انتقال اس-۴۰۰ به ترکیه را آغاز کرده است. توافقنامه مذکور در دسامبر ۲۰۱۷ بسته شد و براساس آن ترکیه وامی را از روسیه برای تامین بخشی از خرید اس-۴۰۰ دریافت می‌کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین گفت، ۱۴ فوریه به امارت سفر می‌کند، این سفر آغازی جدید بین روابط دو کشور است.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه صفحه جدیدی در روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس باز کرده و امیدوار به تقویت روابط اقتصادی و سیاسی با این کشورهاست.

وی همچنین در ارتباط با اقتصاد کشور اظهار کرد: نسبت به دوره پیش رو بسیار خوشبین هستیم. روند ثابت نرخ ارز در دوره اخیر موید این دیدگاه خوش‌بینانه است.

اردوغان تصریح کرد: ما در قبض برق شهروندان خود در سال ۲۰۲۱ پنجاه درصد و در گاز طبیعی نیز ۷۵ درصد یارانه ارائه کرده‌ایم. در سال ۲۰۲۲ نیز یارانه‌های مشابه ادامه خواهد یافت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر