کد خبر: 125242
A

گاندو۳ را درباره عملیات نفوذ در جام جم بسازید

تعجب نکنید اگر تیتر روز شنبه کیهان و جوان و وطن امروز و رسالت و... از اینترنت پاک نوشتند و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و کاربران منتقد را عامل آنچه امروز رخ داد معرفی کردند. نمایندگان مجلس انقلابی هم در نخستین جلسه پس از این اتفاق با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از صداوسیما آمادگی خود را در جهت تصویب هرگونه بودجه اضافه بر آن ۵ هزار ۲۸۹ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ اعلام می کنند تا هم رقم درنظر گرفته شده رند شود هم انتقام این افتضاح را از مردمی بگیرند که به جای رسانه ملی، رسانه های غیرملی را برای تماشا انتخاب می کنند.

گاندو۳ را درباره عملیات نفوذ در جام جم بسازید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیرماه سال ۹۸ بود که آرش قادری نویسنده گاندو در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا مدعی شد که ۸۰ درصد سریالش را بر اساس تخیلات خودش نوشته و اینکه نهادهای امنیتی در نگارش آن به او کمک رسانده و اطلاعات داده اند را تکذیب کرد. او البته در همین گفت وگو  درباره‌ی شخصیت جیسون رضائیان ـ خبرنگار واشنگتن پست ـ که در این سریال با عنوان مایکل هاشمیان بازی پیام دهکردی به تصویر کشیده شد، یک نکته را یادآوری کرد و گفت: یک پرونده از ایشان (جیسون رضاییان ) در موسسه شهید آوینی موجود بود که به دست من رسید. روال اینکه ایشان چگونه آمده و چگونه دستگیر شده است چیزی نزدیک ۱۰۰ صفحه شرح ماوقع بود. من به آن استناد کردم. قادری البته نگفت که این ۱۰۰ صفحه جزو آن ۸۰% تخیلاتش بوده یا آن ۲۰% که به او تقلب رسانده اند.

اتفاقا تولید این سریال برای عوامل آن خوش یمن بود بطوریکه آقای علی عسگری از صندلی بزرگ جام جم به صندلی بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران رسید و سایر افراد این پروژه هم دست خوش مناسبی دریافت کردند.

البته با رفتن ابراهیم رئیسی به پاستور هم بودجه این سازمان عریض و طویل بیش از ۵۶% اضافه شد. آن هم در شرایطی که به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم مقاومتی بسته شده؛ البته برای مردمی که یک پنجم مردم دنیا لبنیات مصرف می کنند و مصرف سرانه گوشت در سال از ۱۲ کیلو به زیر شش کیلو رسید. این آمار بیانگر این مطلب است که بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم زیرخط فقر مطلق هستند و بیش از ۱۰۰هزار نفر هم در سال اقدام به خودکشی می کنند.

بهانه یاد آوری این موارد که در بالا به آن اشاره شد اتفاقی بود که عصر امروز در صداوسیمای جمهوری اسلامی رخ داد. نفوذ، هک و یا دستکاری در پخش برنامه شبکه های رادیو و تلویزیون که علی دادی، معاون فنی این سازمان آن را یک عملیات فوق العاده پیچیده اعلام کرد. سازمانی که با ۴۸۰۰۰ نفر نیرو و بودجه کلان نه تنها توان محافظت از خود در برابر حملات سایبری و غیره را ندارند بلکه تهیه کننده یکی از پربیننده ترین برنامه های آن(خندوانه) اعتراف می کند که مردم دیگر علاقه ای به تماشای برنامه های ما ندارند. پس این ۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان پول نفت آورده کجا خرج می شود؟ آن نویسنده و کارگردانی که برای دولت برآمده از مشارکت حداکثری گاندو می ساختند آیا امروز هم حاضرند در دولت برآمده از مشارکت حداقلی، درباره این آبروریزی صوتی تصویری دست به قلم برده و این بار از نفوذ در جام جم سریال بسازند؟

پاسخ این پرسش 《نه》کشیده ای است که حاوی کلید واژه هایی است که احتمالا از بیست و سی امشب آغاز خواهد شد. بطوریکه یک کانال سایبری وابسته به نهاد نظامی بلافاصله این ماجرا را به لزوم راه اندازی اینترنت ملی ربط داده و  درباره ماجرای هک شبکه های صدا وسیما می نویسد: امروز بیش از همیشه به اینترنتی که توسط جمهوری اسلامی کنترل می شود، نیاز داریم‌. استراتژی فرار به جلو که هرچند طی سال های گذشته نخ نما شده اما برای نمایندگان مجلس حائز اهمیت است و این بار هم مانند ماجرای سرقت آرشیو صداوسیما، متولیان امر برای دفاع از خود بودجه بیشتری تقاضا می کنند تا صرف دروغ پردازی و توجیه آنچه شود که عصر روز پنج شنبه هفت بهمن ۱۴۰۰ اتفاق افتاد.

پس عجالتا تعجب نکنید اگر تیتر روز شنبه کیهان و جوان و وطن امروز و رسالت و... از اینترنت پاک نوشتند و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و کاربران منتقد را عامل آنچه امروز رخ داد معرفی کردند.

نمایندگان مجلس انقلابی هم در نخستین جلسه پس از این اتفاق با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از صداوسیما آمادگی خود را در جهت تصویب هرگونه بودجه اضافه بر آن ۵ هزار ۲۸۹ میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ اعلام می کنند تا هم رقم درنظر گرفته شده رند شود هم انتقام این افتضاح را از مردمی بگیرند که به جای رسانه ملی، رسانه های غیرملی را برای تماشا انتخاب می کنند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر