کد خبر: 125649
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۴بهمن ۱۳۵۳

ماجرای استخدام هندی ها، فیلیپینی ها و کره ای ها در ایران چه بود؟

صفحه اول روزنامه ۲۰ صفحه ای اطلاعات ۴۷ سال قبل امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۵۳را مشاهده می کنید که پر شده از خبرها و تیترهای گوناگون داخلی و خارجی که هر کدام از آنها میتواند بحث تاریخ گردی امروز ما باشد اما یک خبر در قسمت پایینی صفحه نخست جلب توجه میکند: ایران ۴۲۰۰ پزشک، مهندس و متخصص هندی را استخدام می کند! به صفحه چهارم روزنامه سری میزنیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

ماجرای استخدام هندی ها، فیلیپینی ها و کره ای ها در ایران چه بود؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه ۲۰ صفحه ای اطلاعات ۴۷ سال قبل امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۵۳را مشاهده می کنید که پر شده از خبرها و تیترهای گوناگون داخلی و خارجی که هر کدام از آنها میتواند بحث تاریخ گردی امروز ما باشد اما یک خبر در قسمت پایینی صفحه نخست جلب توجه میکند: ایران ۴۲۰۰ پزشک، مهندس و متخصص هندی را استخدام می کند! به صفحه چهارم روزنامه سری میزنیم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

IMG_20220203_075832_119

۴۶۰۰ پزشک، پرستار، مهندس معدن و متخصص فنی از کشورهای هندوستان و فیلیپین استخدام شدند. این خبر را صبح امروز امیر قاسم معینی وزیر کار و امور اجتماعی در یک کنفرانس مطبوعاتی که با شرکت فرانسیس بلانشار مدیر کل سازمان بین المللی کار تشکیل شد اعلام کرد.

وزیر کار در ابتدای سخنان خود به نیازهای بازار کار ایران و نتایج کار هیاتهای اعزامی به کشورهای آسیایی اشاره کرد و اینکه بر اساس بررسیهایی که انجام شده است تاکنون یک پروتکل با دولت هندوستان و یک تفاهم نامه و اعلامیه مشترک با دولت فیلیپین منعقد گردیده است و موافقت کلی و اصولی مقامات وزارت کار کره جنوبی برای اعزام افراد متخصص به ایران تحصیل گردیده است. 

بعلاوه بغیر از این کشورها، مذاکرات لازم با کشورهای انگلستان، فرانسه، آلمان فدرال و ایالات متحده آمریکا برای تامین قسمتی از تخصص ها و مهارتهای مورد نیاز بازار کار ایران جلب گردیده است. 

وزیر کار سپس اشاره کرد؛ هندوستان از نظر تامین عده ای از پزشکان مورد نیاز و مهندسان رشته های مختلف و تکنسین های معدن بازار کار مناسبی در اختیار دارد. فیلیپین هم از نظر پرستار و تکنسین های ساختمانی نیروی انسانی ماهری در اختیار دارد و کره جنوبی بدون تردید سختکوش ترین تکنسین های راه سازی، بندرسازی و کارهای ساختمانی و معدنی را در اختیار دارد که بخصوص برای اشتغال در مناطق سردسیر کشور آمادگی بدنی و مهارت فوق العاده دارند. در ضمن مراکز اعزام متخصص این کشورها نه تنها افراد ذیصلاح را از نظر فنی انتخاب می کنند بلکه صلاحیت اخلاقی متخصصان خارجی را نیز تضمین می نمایند و بابت استخدام مقدماتی و معاینه پزشکی و آموزش زبان فارسی و انجام کلیه تشریفات مسافرتی در ازای هر متخصص در حدود ۱۰۰ دلار برای یکبار مطالبه می نمایند. 

IMG_20220203_075844_190

وزیر کار در پایان گفت: بمنظور ایجاد هماهنگی و تمرکز در امر استفاده از خدمات متخصصان خارجی و سهولت دسترسی به بازار کار بین المللی یک مرکز جدید در وزارت کار برای استخدام و کارگماری اتباع خارجی بوجود آمده است. 

IMG_20220203_075838_868

مدیر کل دفتر بین الملل کار نیز در این کنفرانس اعلام کرد: در مرکز کارآموزی کرج که با همکاری ایران و سازمان جهانی کار در تشکیلاتش تغییراتی داده شده قادر  خواهد بود که قسمت اعظم‌احتیاج ایران به مربی خارجی را تامین کند. وی همچنین یادآور شد تا آخر برنامه پنجم در مرکز تعلیمات حرفه ای تورین ایتالیا نیز ۱۸۰۰ نفر مربی ایرانی تربیت شوند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر