کد خبر: 125675
A

عضو کمیسیون انرژی: طی این مدت ۴۰‌درصد افزایش فروش نفت داشتیم؛ پولش را هم دریافت کرده ایم

فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز درباره میزان فروش نفت گفت: «۴۰‌درصد افزایش فروش نفت داشته‌ایم و پول حاصل از آن نیز بازگشته است.»

عضو کمیسیون انرژی: طی این مدت ۴۰‌درصد افزایش فروش نفت داشتیم؛ پولش را هم دریافت کرده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ مصطفی نخعی درباره دلیل افزایش صادرات نفت ایران با وجود پایداری تحریم ها گفت: گزارشات، موید افزایش فروش نفت است و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشور هم افزایش یافته است. 

بازاریابی وزارت نفت برای پیدا کردن بازارهای جدید فروش نفت، ارتباط خوب با کشورهای دیگر، تجربیات در دور زدن تحریم ها و خنثی سازی تحریم ها از دلایل عمده ای است که نخعی آن را دلیل بالا رفتن فروش نفت معرفی کرد. 

فریدون حسنوند  رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز درباره میزان فروش نفت گفت: «۴۰‌درصد افزایش فروش  نفت داشته‌ایم و پول حاصل از آن نیز بازگشته است.»

خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز چندی پیش با بیان اینکه افزایش ملموس فروش نفت و تأمین ارز کالاهای اساسی از توفیق‌های این دولت است، گفت: «فروش نفت خام و میعانات گازی در حالی که هنوز توافقی نشده نسبت به آخرین ماه فعالیت دولت دوازدهم ۴۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده رویکرد فعالانه در شرایط سخت است.»

به گفته نخعی ارز حاصل از فروش نفت را باید در حوزه زیر ساختی و به صورت برنامه ریزی شده هزینه و در حوزه توسعه افزایش زیرساخت های وزارت نفت حرکت کنیم تا به مشکلی که در حوزه ناترازی گاز برخوردیم، نرسیم. 

آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا پایان بهار سال ۹۷، بیش از ۲۹۴ میلیارد و ۲۷۲ میلیون دلار نفت به فروش رفته است.

بر اساس گفته «محمد باقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال ۹۹ «درآمد نفتی ایران به زیر ۹ میلیارد دلار رسیده است.»

منبع: YJC

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر