کد خبر: 125685
A

اعضای کنست اسرائیل زبان عربی یاد می‌گیرند

الشرق الاوسط خبر داده است که اعضای کنست اسرائیل کتابچه ای برای یادگیری تعدادی از اصطلاحات اساسی زبان عربی دریافت کردند تا برخی از عباراتی را که نمایندگان عرب در سخنرانی های خود به کار می برند متوجه شوند.

اعضای کنست اسرائیل زبان عربی یاد می‌گیرند

به گزارش دیده بان ایران؛ اعضای کنست اسرائیل کتابچه ای برای یادگیری تعدادی از اصطلاحات اساسی زبان عربی دریافت کردند تا برخی از عباراتی را که نمایندگان عرب در سخنرانی های خود به کار می برند متوجه شوند. توزیع این جزوه توسط گیل سگال مدیرکل کنست انجام شده است.

مشخص است که با وجود کاهش جایگاه زبان عربی در اسرائیل، بر اساس «قانون ملی یهود» از زبان رسمی دوم به زبان متمایز، زبان عربی همچنان در کنست زبان رسمی محسوب می شود.

بر اساس آیین نامه پارلمان اسرائیل، نمایندگان می توانند به زبان عربی صحبت کنند، اما به دلیل کمبود بودجه برای ترجمه، نمایندگان یهودی به دلیل عدم فهم آن اعتراض می کنند.

نمایندگان عرب به زبان عبری صحبت می کنند و یک برنامه تلویزیونی زنده فعالیت های کنست را پخش می کند. با این حال، گاهی اوقات نمایندگان عرب پارلمان زمانی که می خواهند پیام های خود را به مخاطبان عرب خود برسانند، سخنرانی های خود را به زبان عربی ارائه می کنند. همچنین گاهی نمایندگان یهودی به زبان عربی سخنرانی می کنند تا آنها نیز پیام های خود را به عموم مردم عرب برسانند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر