کد خبر: 126149
A
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

جامعه دچار آسیب های اجتماعی شده چون به «مرگ» فکر نمی کند

حجت الاسلام حریزاوی گفت: اگر جامعه گرفتار غفلت و انواع آسیب‌های اجتماعی شده چون از یاد معاد غافل شده و نفس خود را گرفتار از هر گونه تقوا دور نگه داشته است.

جامعه دچار آسیب های اجتماعی شده چون به «مرگ» فکر نمی کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام حریزاوی در مراسم بزرگداشت درگذشت والد حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که در مسجد الغدیر قم برگزار شد، یاد مرگ را مسئله مهم و عبرت آموز برای رسیدن به تعالی و سعادت دنیا و آخرت برشمرد و بیان داشت: یاد مرگ آن قدر مهم و عبرت آموز و در سعادت بشر تأثیرگذار است که اهل بیت (ع) بر آن توصیه و تأکید دارند.

قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: انبیا الهی و اهل بیت (ع) همواره اصحاب خود را به یاد مرگ توصیه می‌کردند و می‌فرمودند برای اینکه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شوید، لازم است همواره به یاد مرگ باشید.

وی بیان داشت: یاد آوری مرگ موجب می‌شود، انسان از لحظه‌ای از یاد خدا، نعمت و آزمون‌های حضرت حق تعالی غافل نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی گفت: بهترین مکان برای یادآوری مرگ همین مجالسی است که برای درگذشتگان و کسانی که از دنیا رحلت کرده‌اند، برگزار می‌شود. چرا که انسان با حضور در این جلسات و دیدن تصاویر گذشتگان می بیند و خواهند پنداشت که روزی به دنیا آمده و روزی هم از دنیا آخرت رفت.

قائم مقام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: این مجالس نه تنها مجالس عبرت، بلکه مجالس تربیتی است. مرگ موجب می‌شود نفس سرکش مهار و کنترل شود و از گناه هم پرهیز کند.

وی بیان داشت: اگر جامعه گرفتار غفلت و انواع آسیب‌های اجتماعی شده چون از یاد معاد غافل شده و نفس خود را گرفتار از هر گونه تقوا دور نگه داشته است./ حوزه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر