کد خبر: 126391
A

با برچسب هولوگرام بیشتر آشنا شوید

استفاده از برچسب هولوگرام این امکان را برایتان به وجود می آورد تا در زمان فروش و عرضه محصولات خود بتوانید برای تضمین کیفیت آنها اطمینان بیشتری را در مشتریان به وجود آورید. چرا که این برچسب ها نشان دهنده اصالت و کیفیت کالاها می باشد و با درج آنها به هیچ عنوان نمی توان محصول را جعل و یا سرقت کرد. در همین راستا در این مقاله به معرفی و بررسی انواع هولوگرام و موارد کاربرد آن پرداخته ایم. اگر به این موضوع علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استفاده از برچسب هولوگرام این امکان را برایتان به وجود می آورد تا در زمان فروش و عرضه محصولات خود بتوانید برای تضمین کیفیت آنها اطمینان بیشتری را در مشتریان به وجود آورید. چرا که این برچسب ها نشان دهنده اصالت و کیفیت کالاها می باشد و با درج آنها به هیچ عنوان نمی توان محصول را جعل و یا سرقت کرد. در همین راستا در این مقاله به معرفی و بررسی انواع هولوگرام و موارد کاربرد آن پرداخته ایم. اگر به این موضوع علاقه مند هستید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Capture

برچسب هولوگرام

منظور از هولوگرام، یک برچسب می باشد که بر روی محصولاتی مانند جعبه ها، پاکت ها و یا سایر اسناد مهم چسبیده می شود. لازم به ذکر است که این برچسب ها حالت 3 بعدی دارند و با تغییر زاویه خود می توانید تصاویر متفاوت آن را مشاهده کنید. یک برچسب هولوگرام حتی اگر بر روی سطح 3 بعدی نصب شود، باز هم به شکل 3 بعدی نمایان خواهد شد.

برچسب های هولوگرامی به منظور افکت های 3 بعدی از فویل های هولوگرافی استفاده می کنند که این فویل ها، ورق های پلاستیکی نازک هستند که بر روی آنها یک تصویر پرینت شده با لیزر وجود دارد.

3

آشنایی با انواع برچسب هولوگرام

هولوگرام ها به طور کلی به گروه های زیر دسته بندی می شوند:

·        هولوگرام 2 بعدی و 3 بعدی: این نوع از هولوگرام ها در مقایسه با سایر هولوگرام ها رواج بیشتری دارند. شما می توانید با نگاه به کارت های اعتباری و گواهینامه رانندگی خود به راحتی این نوع هولوگرام ها را تماشا کنید. هولوگرام های 2 بعدی و هولوگرام های 3 بعدی معمولاً از 2 و یا چند تصویر تشکیل شده اند و نحوه سازماندهی آنها به گونه ایست که شما می توانید با تغییر زاویه خود، یکی از آن تصاویر را مشاهده کنید. این هولوگرام ها در برخی از موارد از 2 لایه ی پس زمینه و پیش زمینه و در برخی از موارد از  لایه پس زمینه، زمینه میانی و پیش زمینه تشکیل می شوند. لایه های گوناگون موجود در این هولوگرام ها، عمق و ساختار 3 بعدی را در آنها به وجود می آورد.

·        هولوگرام دات ماتریکس: برای ساخت هولوگرام های دات ماتریکس باید از دستگاه های بسیار تخصصی استفاده شود از این رو ساخت این نوع از هولوگرام ها نیاز به هزینه زیادی خواهد داشت. هولوگرام های دات ماتریکس از حداکثر رزولوشن ده میکرومتر در هر عنصر نور برخوردار می باشند.

·        هولوگرام فلیپ فلاپ: برای ساخت هولوگرام محصولات معمولاً از این نوع هولوگرام استفاده می شود. هولوگرام های فلیپ فلاپ برای تولید شدن از حرفه ای ترین سیستم های عکسبرداری 2 بعدی و یا 3 بعدی استفاده می کنند. دو کانال افکت 2 بعدی و 3 بعدی موجود در این نوع از هولوگرام ها، باعث به نمایش گذاشتن 2 تصویر در زوایای مختلف می شود. سازندگان هولوگرام های فلیپ فلاپ برای تولید و ساخت آنها از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده می کنند. ترکیب تصاویر 2 بعدی و 3 بعدی و تصاویر فلیپ شده باعث می شود، که هولوگرام های بسیار زیبا، جذاب و عمیقی ایجاد شود.

·هولوگرام لیتوگرافی تابش الکترون: برای ساخت این نوع از هولوگرام ها از سیستم های لیتوگرافی تابش الکترونی که قیمت بسیار بالایی دارند، استفاده می شود. استفاده از این تکنولوژی باعث می شود که تولید هولوگرام هایی به وضوح 1-0 میکرومتر میسر شود. برای طراحی عناصر نوری که سبب شکل دهی به الگوهای تابشی می شوند، نیاز است که الگوریتم های مختلف این تکنیک توسعه داده شود. از مهمترین ویژگی های هولوگرام لیتوگرافی تابش الکترون می توان به، تولید افکت های 3 بعدی، امکان خوانده شدن با لیزر، پنهان کردن تصاویر، ایجاد تصاویر رنگی واقعی و... اشاره کرد.

 

 

2

طرز ساخت هولوگرام به چه صورت می باشد؟

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که فرایند ساخت یک برچسب هولوگرام به چه صورت می باشد؟ از این رو در اینجا قصد داریم که فرایند ساخت یک هولوگرام و یا برچسب هولوگرام را برایتان توضیح دهیم:

لازم است بدانید اصلی ترین و مهمترین فاکتور برای تولید تصاویر هولوگرام نور لیزر می باشد. بدین صورت که در ابتدا برای ایجاد عکس 3 بعدی از یک جسم بر روی جسم نور لیزر تابانده می شود و بعد از آن جسم مورد نظر نور تابیده شده به خود را به صفحه عکاسی منعکس می کنند که این پرتوها دارای طول موج هایی با مسیر حرکت متفاوت می باشند. لازم است بدانید که پرتو های بازتاب شده از جسم به یک شکل منعکس نخواهند شد و نحوه انعکاس آنها باعث تاریک شدن، نیمه تاریک شدن و روشن شدن صفحه مورد نظر می شود که حالت ایجاد شده کاملاً بستگی به ابعاد و اندازه های جسم مورد نظر دارد. فرایند طی شده باعث به وجود آمدن الگوی تداخلی و ثبت آن بر روی صفحه عکاسی می شود و بعد از عبور نور لیزر در نهایت می توانید تصاویر 3 بعدی و یا همان هولوگرام جسم را مشاهده نمایید.

 

 موارد کاربرد برچسب هولوگرامی

برچسب هولوگرام امنیتی در واقع برچسبی است که از آن برای اهداف امنیتی استفاده می شود. به هیچ عنوان نمی توان هولوگرام ها را در برچسب های امنیتی جعل نمود چرا که این هولوگرام به شدت مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته اند و اگر فردی قصد جعل آن را داشته باشد، حتماً باید تجهیزات بسیار پیشرفته و گران قیمتی را برای این کار خریداری نماید که عملاً غیر ممکن می باشد. اسکناس هایی که به طور گسترده در سراسر جهان وجود دارد، حاوی این برچسب های امنیتی هولوگرام می باشند. علاوه بر این، از هولوگرام های امنیتی در تولید، کارت های اعتباری، گواهینامه، پاسپورت، کارت های بانکی و هرگونه مدرک و سند مهمی استفاده می شود.

علاوه بر این، برچسب هولوگرام امنیتی به شدت برای محافظت از محصولات و کالاها و جلوگیری از جعل و سرقت آنها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

برچسب های هولوگرام چه ویژگی هایی دارند؟

به طور کلی یک برچسب امنیتی هولوگرام از پلی استری به ضخامت 0.002 اینچ تولید و برای راحتی در برش به شکل رولی تولید می شوند. چسب مورد استفاده در برچسب هولوگرام به راحتی تا 1 سال قابل استفاده می باشد و در طول این مدت قدرت چسبندگی خود را از دست نمی دهد. این برچسب ها از یک سیلیکون پرینت شده نقطه برخوردار می باشند که در زیر عکس هولوگرام قرار گرفته است و بعد از کنده شدن، انتشار تصویر هولوگرام را تخریب کرده و یک الگوی نقطه ای را از خود برجای می گذارند.

چاپ هولوگرام در تهران

صاحبان کسب و کارها و تولید کنندگان انواع محصولات در شهر تهران خیلی راحت می توانند اقدام به سفارش چاپ هولوگرام در این شهر نمایند، چرا که امروزه به دلیل اهمیتی که برچسب هولوگرام برای جلوگیری از جعل و سرقت محصولات پیدا کرده است، شرکت های زیادی به وجود آمده اند تا بتوانند در زمینه تولید انواع برچسب هولوگرامی به مردم خدمت رسانی کنند.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر