کد خبر: 12642
A

تیم مذاکره کننده هسته ای به مجلس می رود

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس از حضور اعضای تیم مذاکره‌‌کننده هسته‌ای در این کمیسیون برای بررسی عملکرد یک ساله برجام خبر داد.

تیم مذاکره کننده هسته ای به مجلس می رود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابوالفضل حسن‌بیگی نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه گزارش یک ساله اجرای برجام از سوی وزارت خارجه به مجلس، گفت: در حال حاضر اعضای کمیته هسته‌ای  مجلس مشغول بررسی این گزارش هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه گزارش یک ساله اجرای برجام در زمان سرکشی نمایندگان به حوزه‌‌های انتخابیه‌شان به مجلس ارائه شده، بنابراین برنامه‌ریزی کردیم تا تعدادی از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در یکی از جلسات کمیسیون امنیت ملی حضور یابند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: قرار است پس از نشست‌های اعضای این کمیسیون با اعضای تیم مذاکره‌کننده و برخی مسئولان وزارت امورخارجه، گزارشی تهیه و سپس تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شود.

 وزارت امور خارجه تاکنون 3 گزارش سه ماهه از نحوه اجرای برجام را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده است.

برجام که تیرماه 1394 بین جمهوری اسلامی ایران و 6 کشور امضا شد، پس از تأیید توسط شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورایاسلامی و نهایتاً مقام معظم رهبری در تاریخ 26 دی 13944 به مرحله اجرا رسید.

پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای، نمایندگان مجلس با تصویب قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» وزارت امور خارجه را موظف کردند که هر 33 ماه یک بار گزارشی از نحوه اجرای برجام و میزان پایبندی طرف‌های  مقابل به این توافق را به نمایندگان مجلس ارائه دهد.

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر