کد خبر: 126485
A

لهستان برای موج احتمالی آوارگان اوکراینی آماده می‌شود

وزیر کشور لهستان عنوان کرد کشورش خود را برای مواجهه با "سناریوهای مختلف" و هجوم احتمالی موجی از آوارگان در صورت حمله روسیه به اوکراین آماده میکند.

لهستان برای موج احتمالی آوارگان اوکراینی آماده می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از پایگاه العربیه، واشنگتن اعلام داشته که روسیه که بیش از ۱۰۰ هزار سربازش را در نزدیکی مرز با اوکراین مستقر ساخته، می‌تواند هر لحظه به این کشور حمله کند. مسکو اما هرگونه قصدش برای چنین برنامه‌ای را رد می‌کند.

ماریوش کامینسکی، وزیر کشور لهستان در توئیتی که روز یکشنبه منتشر کرد، نوشت: در رابطه با وضعیت اوکراین، ما در حال آماده شدن برای سناریوهای مختلف هستیم. یکی از آنها تدارکات منطقه‌ای در ارتباط با هجوم احتمالی پناهجویان از سمت اوکراین است.

از سوی دیگر شهردار شهر سیچانوف در شرق لهستان روز شنبه گفت که مقامات دولت منطقه‌ای آنجا از او خواسته‌اند تا مدیریت و اسکان موج پناهجویان احتمالی آماده شود.

کریستوف کوسینسکی، شهر سیچانوف در توییتی نوشت: از ما خواسته شده لیستی از تسهیلات مربوط به اسکان پناهجویان، تعداد افرادی که امکان اسکان آنها وجود دارد، هزینه‌های مربوطه و زمان مربوط به مناسب سازی ساختمان‌ها با توصیه به در نظر گرفتن حداکثر زمان ۴۸ ساعت را تهیه کنیم.

لهستان میزبان بین یک تا دو میلیون اوکراینی است که بسیاری از آنها برای کار به این کشور آمده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور لهستان از ارائه جزئیات بیشتر در مورد اجرای تدارکات مربوطه خودداری کرده و صرفا به توئیت کامینسکی ارجاع داد. شهردار شهر سیچانوف هم به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در اواخر ژانویه، معاون وزیر کشور لهستان گفت که کشورش در حال آماده شدن برای پذیرش یک میلیون مهاجر اوکراینی است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر