کد خبر: 126549
A

اعزام هشت فروند جنگنده آمریکایی به لهستان

ارتش آمریکا در راستای کمک به اوکراین و ایجاد پوشش هوایی در مقابله با روسیه، شماری دیگری از جنگنده‌های خود را عازم لهستان کرد.

اعزام هشت فروند جنگنده آمریکایی به لهستان

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ ارتش آمریکا در ادامه تنش‌زایی به بهانه تقویت متحدان خود و در بحبوبحه تنش اوکراین با روسیه، شماری دیگری از جنگنده‌های «اف-۱۵» خود را به لهستان اعزام کرد.

به گزارش فارس، «ماریوس بلاشاک» وزیر دفاع لهستان دوشنبه شب به وقت تهران گفت که ۸ فروند دیگر از جنگنده‌های امریکایی اف-۱۵ روز دوشنبه در لهستان فرود آمدند.

بلاشاک در توییتی نوشت: «جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکایی امروز در پایگاه لاسک فرود آمدند. این  ۸ هواپیما به هواپیماهایی که هفته گذشته به لهستان آمدند، خواهند پیوست.»

این جنگنده‌ها به شمار نامشخصی از جنگنده‌های اف-۱۵ آمریکا ملحق خواهند شد که ارتش ایالات متحده هفته گذشته از انگلیس به لهستان منتقل کرد. این جنگنده‌ها قرار است در کنار هواپیماهای اف-۱۶ لهستان و دانمارک در ماموریت گشت هوایی ناتو در منطقه پرواز کنند.

آمریکا به بهانه حمله ادعایی روسیه به اوکراین، ۶۰۰۰ نظامی خود را در لهستان، رومانی و آلمان مستقر کرده است.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز گفته است، داستان‌سرایی درباره تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین که بسیاری از رسانه‌ها در حال انتشار آن هستند، از سوی واشنگتن هماهنگ می‌شود.

زاخاروا روز شنبه اظهار داشت: «من می‌توانم بگویم که حمایت رسانه‌ای بی‌سابقه است، زیرا همه منابع غربی سعی می‌کنند که خود را مستقل نشان دهند، اما اکنون منحصراً در خدمت این داستان سفارش‌شده از واشنگتن هستند.»

وی تصریح کرد که هدف از این هماهنگی هراس‌آمیز غرب در مورد حمله ادعایی روسیه به اوکراین در ۱۶ فوریه، تشدید اوضاع و البته فعالیت‌های تحریک آمیز است.

به گفته این مقام روس، این فتنه‌انگیزی‌ها از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در عرصه میدانی برای درگیری اوکراین از بلندمدت آماده شده که به طور فعال توسط آمریکا اداره می‌شود.

زاخاروا در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه اوکراین مملو از تسلیحات ناتو است، گفت حضور مستشاران غربی در این کشور چندین برابر افزایش یافته است. زاخاروا اظهار داشت: «اوکراین مملو از سلاح است، این سلاح هایی است که توسط کشورهای ناتو به رهبری ایالات متحده، بریتانیا و غیره تامین می‌شود. در دو ماه گذشته، مربیان غربی آنها در آنجا زیاد شده‌اند.»/فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر