کد خبر: 12658
A

شطرنجباز ایرانی، استاد بزرگ اسپانیا را شکست داد

در ادامه پانزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر در رشت ، شطرنجباز ایرانی برابر استاد بزرگ اسپانیا به برتری رسید.

شطرنجباز ایرانی، استاد بزرگ اسپانیا را شکست داد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جریان این رقابت ها و در دور ششم این مسابقات محمدامین طباطبایی از ایران موفق شد اولگ کورنف استاد بزرگ اسپانیا را شکست دهد تا در صدر مسابقات قرار گیرد.
همچنین در سایر دیدارهای مهم دور ششم ، بازی شاهین لرپری زنگنه با پویا آیدانی ، دیدار احسان قائم مقامی با فرنس برکس از مجارستان و مسابقه سیدجواد علوی با کنستانتین تارلف از اوکراین مساوی شد.
در جدول گروه A که شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2000 حضور دارند؛ محمدامین طباطبایی ، پویا آیدانی و شاهین لرپری زنگنه از ایران با کسب 5 امتیاز صدرنشین این مسابقات هستند. 
همچنین فرنس برکس از مجارستان ، کنستانتین تارلف از اوکراین ، گابریل سرکیسیان از ارمنستان ، کنستانتین لوپولسکو از رومانی، تاپانی سامال ویو از فنلاند ، سیدجواد علوی ، احسان قائم مقامی ، همایون توفیقی ، علیرضا فیروزجا و آرین غلامی از ایران با کسب چهار و نیم امتیاز در تعقیب صدرنشینان هستند. 
پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر ، از جمعه شب با حضور بیش از 800 شطرنجباز از ایران و 17 کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده است. 
شطرنجبازان حاضر در این دوره از رقابت ها ، در چهار جدول با هم به رقابت می پردازند که در جدول گروه A شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2000 ، در جدول گروه B شطرنجبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2000 ، در جدول گروه C بانوان شطرنجباز و در جدول گروه D نیز ، شطرنجبازان زیر 14 سال حضور دارند. 
علاوه بر حضور شطرنجبازان مطرح ایرانی، شطرنجبازان کشورهای روسیه ، اسپانیا ، فنلاند ، انگلستان ، ترکیه ، هلند ، هندوستان ، ترکمنستان ، اوکراین ، آمریکا ، جمهوری آذربایجان ،گرجستان ، مجارستان، رومانی ، ارمنستان ، عراق و تاجیکستان نیز در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور دارند. 
پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر ، در 9 دور به روش سوییسی و به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت ادامه خواهد یافت. 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر