کد خبر: 126616
A

کشف انبار احتکاری روغن/ ۲۰ تن روغن جامد و مایع به زودی وارد بازار می‌شود

حسن بیگی گفت: بر اساس گزارش اطلاعاتی گشت تعزیرات حکومتی راهی یک انبار واحد صنفی شد که در این انبار بیش از ۲۰ تن روغن جامد و مایع احتکار شده بود.

کشف انبار احتکاری روغن/ ۲۰ تن روغن جامد و مایع به زودی وارد بازار می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ رئیس گشت تعزیرات حکومتی شهرستان‌های استان تهران گفت: علاوه بر پلمپ انبار، روغن‌های احتکار شده به نفع دولت توقیف می‌شوند و با هماهنگی وزارت صمت و اتاق اصناف وارد بازار خواهند شد.

به گفته حسن بیگی همزمان با رسیدن گشت مشاهده شد یک کامیون در حال تخلیه بار روغن است. با بررسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم کد پستی ثبت شده در بارنامه این کامیون متفاوت با انبار مربوطه است و به همین دلیل مدارک خروج این روغن‌ها و توزیع آن در بازار را خواستیم که نداشتند. در واقع این روغن‌ها به جای اینکه از انبار اولیه وارد بازار شود، راهی انباری دیگری برای احتکار شده است.

 به دلیل ضرورت توزیع کالاهای اساسی در بازار و تاکید دولت، احتکار کالا جرم است و مطابق قوانین گشت‌های تعزیرات حکومتی وظیفه مقابله با آن را دارند.

بر اساس ماده  ۳ قانون تشدید مجازات محتکران «هر کس کالاهای زیاده بر مصرف سالانه خود را که مورد احتیاج ضروری عامه است، به قصد افزایش قیمت یا امتناع از فروش به مردم یا خودداری از فروش به دولت، پس از اعلام نیاز دولت حبس و امساک کند، در حکم محتکر است و مجازات محتکر را خواهد داشت. مدت اجرای این ماده از تاریخ لازم‌الاجرا بودن ۵ سال است»./باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر