کد خبر: 12667
A
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مطرح کرد

۳۰ هزار مسجد بدون امام جماعت؛ ۱۵۰ هزار روحانی فاقد فعالیت

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: سی هزار مسجد در کشور امام جماعت ندارد در حالی که ١٥٠ هزار روحانی ما فعالیتی ندارند.

۳۰ هزار مسجد بدون امام جماعت؛ ۱۵۰ هزار روحانی فاقد فعالیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی این مطلب را روز چهارشنبه در اختتامییه اولین جشنواره برترین های مساجد کشور در محل مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما بیان کرد.

وی با بیان این که جایگاه مسجد جایگاهی اساسی است، گفت: مسجد در طول تاریخ منشا آثار بزرگ و حرکت های اسلامی است. قیام های بزرگ انقلابی از مساجد شروع و به پیروزی رسید و انقلاب در کشورها وقتی رابطه خود را با مساجد قطع کرد شکست خورد.

تویسرکانی تاکید کرد: مسجد باید در اقتصاد مقاومتی، آسیب های اجتماعی، مبارزه با تهاجم فرهنگی وارد شود و بسیج می تواند در این زمینه نقش موثری داشته باشد چراکه این طرفیت را دارد که مشکلات در این زمینه را رفع کند.

نماینده ولی فقیه در بسیج اظهار کرد: در حال حاضر سه نوع مسجد داریم، مسجد طراز که فعال، پوینده و کانون مبارزه با آسیب اجتماعی است، مساجد نیمه تعطیل که کم نیستند و مساجد ضرار (مساجدی که موجب تفرقه افکنی بین مومنین) هستند.

اختتامیه اولین جشنواره برترین های مساجد کشور با هدف معرفی و تقدیر از دست اندرکاران برتر استان ها با حضور سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر