کد خبر: 12668
A
واکنش مدیرعامل خانه سینما به گفته های عضو شورای شهر:

هنرمندان و سینماگران در مورد مسایل اجتماعی حق اظهارنظر دارند

مدیرعامل خانه سینما گفت: هنرمندان و سینماگران به خاطر برخورداری از حق شهروندی می توانند در مورد مسایل اجتماعی و دغدغه های مردم و خود اظهارنظر کنند.

هنرمندان و سینماگران در مورد مسایل اجتماعی حق اظهارنظر دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، منوچهر شاهسواری امروز چهارشنبه در حاشیه نشست بررسی نحوه انتخاب فیلم مردمی در خانه سینما گفت: بعد از ماجرای غم انگیز ساختمان پلاسکو، سینماگران نسبت به این ماجرا بر اساس احساس تکلیف سخنانی مطرح و پیام هایی را برای همدردی ارسال کردند.

وی افزود: اما روز گذشته(سه شنبه) یکی از اعضای شورای شهر تهران با الفاظی غیر فرهنگی حضور سینماگران و اظهار نظر آنها را نامناسب توصیف کرده بود.

مدیرعامل خانه سینما با بیان اینکه فارغ از اینکه هنرمندان و فیلمسازان از اقشار همراه مردم در تمام موضوعات اجتماعی هستند، گفت: علاوه بر این هنرمندان از یک حق شهروندی مانند همه مردم برخوردارند و می توانند در مورد مسایل اجتماعی و دغدغه های مردم خود اظهار نظر کنند.

وی تاکید کرد: این نوع ادبیات یک عضو شورای شهر در فضای امروز جامعه اصلا درست نیست و بیش از اینکه طرف مقابل را تخریب کند، حد و اندازه خود عضو شورای شهر را نشان می دهد.

شاهسواری خاطر نشان کرد: عموم مردم نسبت به این موضوع حساس هستند بنابراین یک گفته از فرد در شورای شهر مسایلی ایجاد نمی کند و سینماگران و هنرمندان همچنان در فعالیت های اجتماعی حضور خواهند داشت.

تهیه کننده فیلم سینمایی «مزار شریف» همچنین گفت: با توجه به اینکه فردا( پنجشنبه) پیکر آتش نشانان قهرمان تشییع می شود، از همین جا اعلام می کنیم که هنرمندان نیز در این مراسم و در کنار مردم حضور خواهند داشت.

شاهسواری خاطر نشان کرد: خبر راهیابی فیلم سینمایی «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی به جمع پنج نامزد نهایی اسکار نیز خبر خوش سینمای ما بود که این اتفاق را به همه فیلمسازان تبریک می گویم.

عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران روز گذشته نسبت به اظهار نظر هنرمندان و سینماگران در مورد مسایل شهری اعتراض کرده بود.

وی با بیان اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض‌اندام می‌کنند، گفته بود: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر