کد خبر: 126697
A
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو:

روسیه نه تنها عقب‌نشینی نکرده، بلکه نیروهایش را افزایش داد

دبیرکل ناتو با ادعای اینکه روسیه نظامیان خود را از مرز اوکراین عقب نکشیده، گفت بلکه در حال اعزام تعداد بیشتری نیروی نظامی به منطقه است.

 روسیه نه تنها عقب‌نشینی نکرده، بلکه نیروهایش را افزایش داد

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ علی‌رغم انتشار ویدئوها و تصاویری که اثبات‌کننده عقب‌نشینی نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین و تلاش مسکو برای کاهش تنش با کی‌یف هستند، اما مقام‌های غربی همچنان به تنش‌زایی و ایجاد بحران ساختگی در این مسئله ادامه می‌دهند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (چهارشنبه) مدعی شد روسیه نه تنها از مرز اوکراین عقب‌نشینی نکرده، بلکه تعداد نیروهایش در منطقه را افزایش داده است.

استولتنبرگ طی گفتگو با خبرنگاران در بروکسل گفت: «سیگنال‌هایی که دیروز از مسکو رسید نیاز به خوش بینی محتاطانه دارد. ما هنوز نشانه‌های واقعی کاهش تنش از سوی روسیه را ندیده‌ایم».

به نوشته وبگاه «اسکای نیوز»، وی ادامه داد: «با وجود حضور جمعیت عظیم نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین، مسکو آماده گفتگو است. روسیه همیشه استقرار و اعزام مجدد نیروهای خود را [می‌تواند] انجام دهد و این به معنای عقب‌نشینی آنها نیست».

دبیرکل ناتو اظهار داشت: «از افزایش حضور نظامی ایالات متحده و تعهد آنها برای حمایت از اتحادیه اروپا سپاسگزاریم. ما آماده گفتگو با روسیه برای دستیابی به راهکارهای دیپلماتیک با روسیه هستیم، اما برای بدترین شرایط آماده هستیم».

بر این اساس، استولتنبرگ همچنین افزود: «هنوز باید ببینیم که آیا روسیه واقعا عقب‌نشینی می‌کند یا خیر. چیزی که تاکنون دیده‌ایم این است که نه‌تنها عقب‌نشینی نشده بلکه شاهد افزایش تعداد نیروها هستیم و نیروهای بیشتری نیز در راه هستند».

این در حالی است که روز گذشته همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

همزمان وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و  روند بازگشت آنها آغاز شده است.

امروز همچنین «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین با بیان اینکه شاهد وضعیت امنیتی باثبات در این کشور است، گفت کی‌یف به‌دنبال هیچ اقدام ستیزه‌جویانه یا تجاوزگری نیست./فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر