کد خبر: 12670
A

مجوز تلویزیون تعاملی صادر شد

مراسم ارائه پروانه فعالیت آزمایشی اپراتورهای خدمات تلویزیون تعاملی IPTV مبتنی بر پروتکل اینترنتی در صداوسیما برگزار شد.

مجوز تلویزیون تعاملی صادر شد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این مراسم علی عسکری در سخنانی با اشاره به مأموریت سازمان صداوسیما در دور جدید مدیریتی، اظهار داشت: با پیشرفت روزافزون وسایل ارتباطی و دسترسی مردم به محتواهای مختلف، رسانه ملی نیز همگام با این پیشرفت‌ها، با جدیت نسبت به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی انتشار صوت و تصویر فراگیر اقدام کرد.

عسکری با اشاره به این مطلب که تلویزیون تعاملی یکی از بهترین خدمات رسانه‌ای است که باید به نحوی مطلوب به ملت ایران داده شود، اظهار داشت: راه‌اندازی این سرویس از دغدغه‌های اصلی سازمان صداوسیما در ارتباط با خدمات‌رسانی مطلوب به مخاطبان است که امروز شاهد تحقق آن هستیم.

وی یادآور شد: در سیستم تلویزیونی تعاملی که بر بستر شبکه IP پیاده‌سازی می‌شود، مخاطب می‌تواند مثلاً از یک بانک فیلم، برنامه‌ای دلخواه را انتخاب و آن را در زمان موردنظر خود، مشاهده و در واقع زمان تماشای برنامه مورد نظر خود را مدیریت نماید.

عسکری در ادامه با اشاره به اینکه این اقدام رسانه ملی در ایجاد بازار محتوا در حوزه رسانه عمیقاً اثرگذار است، اظهار امیدواری کرد که با ایجاد این بازار محتوا، شاهد روند رو به رشد انتشار محتوای سالم در عرصه فضای مجازی در کشور باشیم.

 با اعطاء پروانه ارائه خدمات تلویزیون تعاملی به شرکت‌های آسمان، ایرانسل، باران تلکام، تراشه سبز و نشر الکترونیک، از این پس مخاطبان می‌توانند در کنار استفاده از سرویس سازمان صداوسیما با عنوان شیما از خدمات این شرکت‌ها که تحت عناوین فام، لنز، آیو، تیوا و شمیم ارائه می‌گردد، بهره‌مند شوند.

 تلویزیون تعاملی یک بستر جذاب برای ارائه سرویس‌های بازی، ویدئو، متن، عکس، فیلم، سرویس خبر و سینما در فضای مجازی کشور و گام مهمی در توسعه مأموریت رسانه‌ملی و بهره‌مندی مخاطبین از صوت و تصویر فراگیر به حساب می‌آید.ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر