کد خبر: 126702
A

اعضای گروه ۷ درباره اوکراین تشکیل جلسه می‌دهند

خبرگزاری ژاپنی کیودو امروز (چهارشنبه) گزارش داد وزرای خارجه گروه هفت مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری یک نشست اضطراری طی روزهای آتی در آلمان هستند.

اعضای گروه ۷ درباره اوکراین تشکیل جلسه می‌دهند

به گزارش سایت دیده بان ایران ؛ به نقل از خبرگزاری تاس، فرض شده که احتمالاً این نشست دیپلمات‌های ارشد گروه هفت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام منابع دولتی مورد استناد این خبرگزاری، اوضاع پیرامون اوکراین موضوع اصلی این نشست خواهد بود. یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن، نماینده ژاپن در آن خواهد بود.

قرار است حدود ۳۵ تن از روسای جمهور و سران دولت‌ها در دور بعدی کنفرانس امنیتی مونیخ که در ۱۸ تا ۲۰ فوریه برگزار می‌شود، شرکت کنند. انتظار می‌رود که کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت او و همچنین اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان رهبری هیات‌های اعزامی کشورهایشان به این کنفرانس را بر عهده داشته باشند. همچنین انتظار می‌رود ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در این کنفرانس شرکت کند.

اخیراً اوکراین و غرب به طور فزاینده‌ای به تکرار ادعا احتمال وقوع "حمله" از جانب روسیه به اوکراین پرداخته‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین چنین اطلاعاتی را در راستای تشدید "توخالی و بی‌اساس" تنش‌ها خوانده و تأکید داشته که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند. او گفت که احتمال دامن زدن به اقدامات تحریک‌آمیز برای توجیه چنین ادعاهایی را رد نکرده و هشدار می‌دهد، تلاش برای حل مشکل در جنوب شرقی اوکراین از طریق استفاده از زور، جدی‌ترین عواقب را خواهد داشت./ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر