کد خبر: 126898
A

یک نظامی اوکراین در درگیری با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در «دونباس» کشته شد

ارتش اوکراین روز شنبه (امروز) اعلام کرد در نتیجه حملات خمپاره‌ای در شرق این کشور یک نظامی اوکراینی کشته شد. انتشار خبر مرگ یک نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونباس در شرایطی انجام شده که تبادل آتش و درگیری‌ها در این منطقه طی روزهای اخیر خبرساز شده و واکنش‌های مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل روسیه را به دنبال داشته است. منطقه دونباس که شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال ۲۰۱۴ و سرنگونی دولت وقت این کشور دچار تنش بوده است.

یک نظامی اوکراین در درگیری با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه در «دونباس» کشته شد

به گزارش دیده بان ایران؛ به دنبال بالا گرفتن تنش‌ها در شرق اوکراین میان ارتش این کشور و دو جمهوری خودخودخوانده لوهانسک و دونتسک، کی‌یف از کشته شدن یک نظامی اوکراینی در این منطقه خبر داد.

در حالی که ادعاهای مقام‌های آمریکایی و غربی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین همچنان ادامه دارد، مقام‌های ارتش کی‌یف ادعا کردند که تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه شرقی دونباس به کشته شدن یک نظامی اوکراینی منجر شده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «در حالی که نگرانی‌ها درباره تدارک روسیه برای حمله بیشتر شده است، ارتش اوکراین اعلام کرد که یک سرباز اوکراینی روز شنبه (امروز) در درگیری با شورشیان مورد حمایت مسکو در منطقه شرقی جدایی‌طلب این کشور کشته شد».

این خبر در حالی منتشر شده که فرماندهی نظامی مشترک شرق اوکراین در بیانیه‌ای از مرگ یک نظامی این کشور در منطقه دونباس خبر داد و تصریح کرد: «در نتیجه یک حمله، سرباز اوکراینی زخمی مرگبار و کشنده برداشت».

انتشار خبر مرگ یک نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونباس در شرایطی انجام شده که تبادل آتش و درگیری‌ها در این منطقه طی روزهای اخیر خبرساز شده و واکنش‌های مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل روسیه را به دنبال داشته است.

طی سه روز اخیر نیروهای اوکراینی و جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» یکدیگر را به نقض آتش‌بس و انجام حملات متهم کرده‌اند. دولت کی‌یف روز شنبه مدعی شد که نیروهای نواحی خودمختار، دوازده بار آتش‌بس را نقض کرده‌اند. رهبران دونتسک و لوهانسک هم اوضاع در دونباس را «بحرانی» توصیف کرده‌اند.

مقام‌های روسیه پیش از درگیری‌های اخیر در منطقه دونباس، بارها درباره اقدامات ارتش اوکراین در نقض آتش بس و تلاش برای انجام حملات گسترده به جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و احتمال کشتار وسیع در این منطقه هشدار داده‌اند.

منطقه دونباس که شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین است، از سال ۲۰۱۴ و سرنگونی دولت وقت این کشور دچار تنش بوده است. سال ۲۰۱۴ به دنبال اعتراضات شدید مورد حمایت آمریکا و متحدان اروپایی، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین که روابط خوبی با روسیه داشت، مجبور به فرار از کشور شد و به دنبال این تحولات، یک دولت حامی غرب در کی‌یف قدرت گرفت.

به دنبال این تحولات، در دونتسک و لوهانسک که جمعیت قابل توجی از آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، اعلام خودمختاری کردند و از آن زمان درگیری‌های ارتش اوکراین با آنها آغاز شد. مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، بارها علیه روسیه درباره حضور نظامی و تجهیز تسلیحاتی لوهانسک و دونتسک ادعاهایی مطرح کرده‌اند اما مسکو این ادعاها را رد کرده است.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر