کد خبر: 126920
A

چرا فساد کلان اقتصادی هلدینگ یاس برای امامان جمعه مهم نیست؟

هیچ کدام از امامان جمعه در نمازجمعه روزگذشته نسبت به فایل صوتی سردارعزیزجعفری و سردار ذوالقدرنیا که بر وجود فساد کلان صحه گذاشته بود واکنشی نشان ندادند.

چرا فساد کلان اقتصادی هلدینگ یاس برای امامان جمعه مهم نیست؟

به گزارش دیده بان ایران؛ این هفته امامان جمعه اکثرا دلواپس یک اظهارنظر در جشنواره فیلم فجر شدند. اظهارنظری که پیشتر از سوی برخی جریان های رسانه‌ای اصولگرا مورد توجه قرار گرفته که در آن یک نویسنده فیلمنامه گفته بود که از نظر او اگر دو نفر نسبت به هم عشق و علاقه ای داشته باشند فرزند آنها حتی بدون صیغه هم حلال زاده به حساب می آید. امامان جمعه به این بهانه سخنرانی کردند و به روی خودشان نیاوردند که او نظرشخصی اش را بیان کرد بود و با این نوع حملات مردم را وادار به نفاق می کنند. در عین حال هیچ کدام از امامان جمعه نسبت به فایل صوتی سردارعزیزجعفری و سردار ذوالقدرنیا که بر وجود فساد کلان صحه گذاشته بود واکنشی نشان ندادند.

با این مقدمه به بررسی اظهارات امام جمعه سراسر کشور می پردازیم:

اعرافی (امام‌ جمعه قم): گذر از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در جشنواره فجر انجام و حرمت‌شکنی شد، ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتارهایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود. 

اینها مقدمه ای است برای مسدود و یا تعطیلی جشنواره فیلم فجر که از دیرباز مورد حمله جریان سنتی و مذهبی بود.

 

امام جمعه کرج: برخی از اسامی فیلم‌ها جشنواره نا امید کننده بود. وزارت ارشاد به اینها تذکر ندهد، طرف به خود اجازه صدور فتوا هم می‌دهد

میردامادی امام جمعه اصفهان : وزیر ارشاد باید در این زمینه بیشتر توجه داشته باشد که چه افرادی را در برنامه‌های به این مهمی استفاده می‌شود. 

امام جمعه اهواز: جشنواره فجر دل مومنین را به درد آورد. رفتارهای زشت و پلشت در لباس پوشیدن های برخی در این جشنواره مشاهده شد

می توان از این امامان جمعه سئوال کرد که آیا دل آنها و دل مومنان از فسادهای کلان هزاران میلیاردی به درد نمی آید و تنها از یک اظهارنظر اینگونه برهم می ریزند؟ این سکوت آنها در مورد فایل صوتی تایید کننده فساد در درون جریانی در سپاه با کدام زمینه است؟ آیا از آنها خواسته شده بود در مورد این مساله سکوت کنند، یا اینکه تشخیص خود آنها بود که حتی به اندازه کلامی در مورد آن صحبت نکنند؟

دژکام امام جمعه شیراز: اهداف انقلاب اسلامی را نباید به توسعه اقتصادی تنزل داد، این مسئله از اهداف دشمنان نظام است. 

ظاهرا یک دوره انقلاب شناسی باید کسانی برای ایشان برگزار کنند که به یاد بیاورند انقلاب بر پایه حمایت از کوخ نشینان به پیروزی رسید که نشان از اهداف اقتصادی می داد.

علم الهدی: مردم دارند مقاوم بار می‌آیند. الان در برابر تمام مشکلات معیشتی، مردم ما مقاوم اند؛ همه این‌ها زمینه‌ساز ظهور امام زمان است

طبیعی است با روی کار آمدن دولت داماد آقای علم الهدی، دیگر معیشت مردم برای ایشان اولویت نباشد و حمایت و حراست از کیان قدرت آقای داماد در دستور کار قرار بگیرد. 

 

آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل: نمایندگانی که با دخالت باطل در عزل و نصب‌ها ادعا می‌کنند که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم؛ معلوم نیست که چرا در معیشت مردم قدرت دفاع ندارند.

چون عزل و نصب هاست که برای نمایندگان سود دارد. معیشت مردم تنها در زمان انتخابات به یاد این نماینده هایی که با حداقل رای مردم به قدرت رسیدند می افتد. 

دری نجف‌آبادی  امام جمعه اراک: توصیه‌های مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات وین جدی گرفته شود

چه کسی باید این توصیه ها را جدی بگیرد؟ مگر این دولت مانند دولت قبل است؟ باقری کنی که تاکنون به خاطر نزدیکی به هسته سخت قدرت مشهور بود. به نظر میرسد این نوع اظهارنظرها بیشتر به این منظور است که بار دیگر نتیجه تصمیم پذیرفته نشود و تقصیرهای احتمالی به گردن تیم مذاکره کننده بیفتد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی (امام جمعه کرمان): اتحاد می‌تواند گردن مستکبرین را بشکند و جلوی هر قلدری را بگیرد

چرا اهداف انقلاب فقط در مبارزه با استکبار خلاصه شده؟ مگه نه اینکه اتحاد ملت اول «استبداد» را هدف قرار داده بود؟ چرا این بخش از اهداف ملت ایران سانسور می شود؟/ امتداد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر