کد خبر: 126924
A

آزمون وکالت مرکز وکلا ابتدای سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به لغو آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا اعلام کرد: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه را به جای شهریور ماه ۱۴۰۱، اوایل سال آینده برگزار می‌کنیم تا برنامه‌ریزی و مطالعه داوطلبان آزمون کانون، هدر نرود.

آزمون وکالت مرکز وکلا ابتدای سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه با اشاره به لغو آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلا اعلام کرد: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه را به جای شهریور ماه ۱۴۰۱، اوایل سال آینده برگزار می‌کنیم تا برنامه‌ریزی و مطالعه داوطلبان آزمون کانون، هدر نرود.

مطابق اعلام قبلی قرار بود آزمون وکالت ۱۴۰۰ کانون‌های وکلای دادگستری ۲۰ اسفند ماه امسال برگزار شود، اما به‌دلیل وجود برخی اختلافات پیش‌آمده این آزمون در تاریخ اعلام شده برگزار نخواهد شد.

سید یزدالله طاهری‌نسب، رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان در گفتگو با تسنیم از تأخیر برگزاری این آزمون خبر داد و زمان احتمالی آزمون وکالت ۱۴۰۰ را خرداد یا تیر ماه سال آینده اعلام کرد.

در حالی این تأخیر ایجاد شده که چند ده هزار داوطلب از مدت‌ها پیش با برنامه‌ریزی برای شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۰ مشغول مطالعه و شرکت در کلاس و صرف هزینه بوده‌اند.

با توضیح این مسئله از حسن عبدلیان‌پور، رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه پرسیدیم برای جلوگیری از اجحاف در حق این دسته از فارغ‌التحصیلان حقوق و داوطلبان شرکت در آزمون وکالت، آیا مرکز وکلا تدبیری اندیشیده است؟

عبدلیان‌پور گفت: مطابق سال‌های گذشته، آزمون وکالت مرکز وکلا در شهریور ماه یا ماه‌های ابتدایی نیم‌سال دوم برگزار می‌شد؛ از طرف دیگر، بار‌ها اعلام کرده‌ایم که با همکاری درون‌صنفی و هم‌افزایی مشترک می‌توانیم بسیاری از دغدغه‌های وکلا، فارغ‌التحصیلان حقوق و داوطلبان کارآموزی وکالت را رفع کنیم؛ عملکرد ما در مرکز نشان داده است که در موارد بسیاری نیز فارغ از اختلاف سلایق، در حل معضلات مشترک درون‌صنفی پیش‌قدم بوده‌ایم.

وی افزود: حالا با توجه به اعلام زمان برگزاری آزمون کانون‌های وکلا در اسفند ماه، از ماه‌ها پیش فارغ‌التحصیلان بسیاری مشغول مطالعه شده‌اند و احیاناً برای چند ماه سایر برنامه‌ها، کار‌ها و امور زندگی خود را تعطیل کردند تا بتوانند در این آزمون موفق شوند، اما همان‌طور که اشاره کردید، ظاهراً این آزمون در اسفند ماه برگزار نخواهد شد!

عبدلیان‌پور متذکر شد: مرکز وکلا نمی‌تواند نسبت به دغدغه این دسته از فارغ‌التحصیلان حقوق و داوطلبان ورود به وکالت بی‌اعتنا باشد؛ به همین خاطر و به‌رغم سختی تغییر برنامه‌های آزمون وکالت و هماهنگی‌های ناظر به آن، با همکارانمان در مرکز وکلا به این جمع‌بندی رسیدیم که آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه را به جای شهریور ماه سال آینده، اوایل سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم تا برنامه‌ریزی و مطالعه داوطلبان آزمون کانون، هدر نرود و از ظرفیت جامعه حقوقی حداکثر بهره‌برداری هم به نفع خود حقوقدان‌ها و هم به نفع جامعه صورت بگیرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر