کد خبر: 126951
A

درج "برند دوو" بر روی محصول ایرانی غیرقانونی اعلام شد

آخرین اخبار دریافتی از روند بررسی درج برند دوو بر روی محصول ایرانی نشان می دهد، معاونت حقوقی وزارت صمت این اقدام را قانونی ندانسته است.

درج "برند دوو" بر روی محصول ایرانی غیرقانونی اعلام شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اوایل مهرماه امسال بود که برخی تولیدکنندگان لوازم خانگی در راستای حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات محصولات کره‌ای نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و ایشان هم به‌درستی بر ممنوعیت این واردات تأکید کردند، اما متأسفانه برخی تولیدکنندگان داخلی که باید در خط مقدم حمایت از برند ایرانی باشند، بعضاً در این موضوع خودشان چالش‌زا شدند و برای اینکه کالای خود را بفروشند یا با قیمت بالاتری به مصرف‌کننده عرضه کنند، به‌روی کالای تولید داخل مارک خارجی نصب می کردند، این در حالی است که تولیدکننده باید اولین مبلّغ مارک و برند ایرانی باشد.

همزمان با این اظهارنظرها و با تشدید انتقادات به درج برند دوو بر روی محصول ایرانی، سازمان حمایت نیز به این موضوع  ورود پیدا کرد و با ارسال نامه ای به معاونت صنایع وزارت صنعت خواستار پیگیری این موضوع توسط معاونت صنایع وزارت صنعت شده است.

در این نامه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با طرح 4 سوال از معاون صنایع وزارت صمت  خواستار شفاف سازی شد و اعلام کرده است  با توجه به ابهاماتی که در خصوص تولید این گروه از محصولات در داخل کشور با درج لوگوی خارجی وجود دارد آیا سایر تولیدکنندگان نیز می توانند از لوگوی خارجی استفاده کنند. 

 در حال حاضر آخرین اخبار دریافتی از روند بررسی درج برند دوو بر روی محصولات ایران نشان می دهد، معاونت حقوقی وزارت صنعت این اقدام را غیر قانونی دانسته و اعلام کرده است، برای حفظ حقوق مصرف کنندگان نباید اینگونه اقدامات گمراه کننده صورت گیرد و باید محصول ایرانی با نام ایرانی وارد بازار شود./ تسنیم

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر