کد خبر: 127100
A

حق شناس: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم خیالش راحت است

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور می گوید: تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی در حوزه اجرای تصمیمات اتخاذ شده سختی ندارد و با مشقتی رو به رو نیست چون افراد و جریاناتی که دلواپس بودند و از طریق تریبون های در اختیارشان دائم اظهار نظر می کردند، امروز دیگر فعال نیستند. طبیعتا تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم خیالش راحت است که توسط افراد به ظاهر خودی چوبی لای چرخ مذاکرات گذاشته نمی شود.

حق شناس: تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم خیالش راحت است

به گزارش دیده بان ایران؛  مذاکرات هسته ای روزهای آخر خود را در وین پشت سر می گذارد و به نظر می رسد تا چند روز آینده توافق نهایی حاصل خواهد شد.

محمدجواد حق‌شناس درباره تفاوت برجام حسن روحانی با برجام سیدابراهیم رئیسی به فردانیوز گفت: توافق برجام و احیای آن موضوعاتی نیستند که بخواهیم آنها را تحت تأثیر رویکرد دولت ها تعریف کنیم چون ساختار تصمیم گیری در این حوزه ها خارج از قوه مجریه است. البته نه اینکه دولت‌ هیچ تأثیری در روند مذاکرات ندارد اما تأثیراتش به گونه ای نیست که بخواهد در اصل راهبرد و چارچوب های کلان تصمیم سازی تغییر ایجاد کند.

وی افزود: خیلی بین نقش دولت رئیسی و دولت روحانی درباره رسیدن به توافق نهایی تفاوت معناداری نمی بینم. در حوزه مهارت های دیپلماتیک، توانمندی‌ها و تسلط بر مباحث فنی و آشنایی با فضای بین المللی و فنون دیپلماسی جهت حداکثری کردن منافع ایران می توان به تیم مذاکره کننده دولت آقای روحانی نمره بیشتری داد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده دولت آقای رئیسی در حوزه اجرای تصمیمات اتخاذ شده سختی ندارد و با مشقتی رو به رو نیست چون افراد و جریاناتی که دلواپس بودند و از طریق تریبون های در اختیارشان دائم اظهار نظر می کردند، امروز دیگر فعال نیستند. طبیعتا تیم مذاکره کننده دولت سیزدهم خیالش راحت است که توسط افراد به ظاهر خودی چوبی لای چرخ مذاکرات گذاشته نمی شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: در حوزه مذاکرات و دیپلماسی، گروه آقای روحانی توانمندتر بود و در حوزه همراه تر بودن ظرفیت های داخل کشور با مذاکره کنندگان و اینکه فضا علیه انعقاد توافق ملتهب نیست، معتقدم کار تیم آقای رئیسی در حوزه اجرای توافق سهل تر است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر